Teaching and Learning German Vocabulary in Secondary Schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50005232" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50005232 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/MITICON.2016.8025247" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/MITICON.2016.8025247</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/MITICON.2016.8025247" target="_blank" >10.1109/MITICON.2016.8025247</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching and Learning German Vocabulary in Secondary Schools
Popis výsledku v původním jazyce
At the presented paper I will cover the teaching and learning of German vocabulary in secondary schools in the Czech Republic. Firstly, I briefly tackle the standing of German as the second foreign language at that level of education, then I am exploring the main areas of that specific field of teaching and learning, word families and compounds of German. In the next part of the paper I am speaking on some vocabulary teaching techniques. I am evaluating the effectiveness of some of the commonly used strategies against the background of academic literature and of my own experience. I briefly touch upon the issue of guessing the meaning of a word on the base of context. Finally I am adding some recommendations of mine.
Název v anglickém jazyce
Teaching and Learning German Vocabulary in Secondary Schools
Popis výsledku anglicky
At the presented paper I will cover the teaching and learning of German vocabulary in secondary schools in the Czech Republic. Firstly, I briefly tackle the standing of German as the second foreign language at that level of education, then I am exploring the main areas of that specific field of teaching and learning, word families and compounds of German. In the next part of the paper I am speaking on some vocabulary teaching techniques. I am evaluating the effectiveness of some of the commonly used strategies against the background of academic literature and of my own experience. I briefly touch upon the issue of guessing the meaning of a word on the base of context. Finally I am adding some recommendations of mine.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Management and Innovation Technology International Conference (MITicon), 2016
ISBN
978-1-5090-4105-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
"MIT65"-"MIT68"
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Bang Saen, Thajsko
Datum konání akce
12. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—