Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching and Learning German Vocabulary in Secondary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50005232" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50005232 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MITICON.2016.8025247" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/MITICON.2016.8025247</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MITICON.2016.8025247" target="_blank" >10.1109/MITICON.2016.8025247</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching and Learning German Vocabulary in Secondary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At the presented paper I will cover the teaching and learning of German vocabulary in secondary schools in the Czech Republic. Firstly, I briefly tackle the standing of German as the second foreign language at that level of education, then I am exploring the main areas of that specific field of teaching and learning, word families and compounds of German. In the next part of the paper I am speaking on some vocabulary teaching techniques. I am evaluating the effectiveness of some of the commonly used strategies against the background of academic literature and of my own experience. I briefly touch upon the issue of guessing the meaning of a word on the base of context. Finally I am adding some recommendations of mine.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching and Learning German Vocabulary in Secondary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    At the presented paper I will cover the teaching and learning of German vocabulary in secondary schools in the Czech Republic. Firstly, I briefly tackle the standing of German as the second foreign language at that level of education, then I am exploring the main areas of that specific field of teaching and learning, word families and compounds of German. In the next part of the paper I am speaking on some vocabulary teaching techniques. I am evaluating the effectiveness of some of the commonly used strategies against the background of academic literature and of my own experience. I briefly touch upon the issue of guessing the meaning of a word on the base of context. Finally I am adding some recommendations of mine.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Management and Innovation Technology International Conference (MITicon), 2016

  • ISBN

    978-1-5090-4105-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    "MIT65"-"MIT68"

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Bang Saen, Thajsko

  • Datum konání akce

    12. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku