Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching and Learning German Vocabulary in Elementary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50005231" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50005231 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MITICON.2016.8025251" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/MITICON.2016.8025251</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MITICON.2016.8025251" target="_blank" >10.1109/MITICON.2016.8025251</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching and Learning German Vocabulary in Elementary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present study is considered with teaching German as a foreign language and its vocabulary in the Czech Republic. The author gives its present standing in elementary schools. Using many teachers´ and partially also her own experience she is exploring the teaching of basic vocabulary. She brings the characteristics of methods and some suggestions concerning the selection of new words when teaching beginners, twelve-year old pupils, in school or in private tutorials. Vocabulary teaching as well as learning strategies are explained, some of them criticized, many of them recommended.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching and Learning German Vocabulary in Elementary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The present study is considered with teaching German as a foreign language and its vocabulary in the Czech Republic. The author gives its present standing in elementary schools. Using many teachers´ and partially also her own experience she is exploring the teaching of basic vocabulary. She brings the characteristics of methods and some suggestions concerning the selection of new words when teaching beginners, twelve-year old pupils, in school or in private tutorials. Vocabulary teaching as well as learning strategies are explained, some of them criticized, many of them recommended.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Management and Innovation Technology International Conference (MITicon), 2016

  • ISBN

    978-1-5090-4105-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    "MIT35"-"MIT38"

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Bang Saen, Thajsko

  • Datum konání akce

    12. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku