Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social network sites and their use in education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50005576" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50005576 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-52836-6_52" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-52836-6_52</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-52836-6_52" target="_blank" >10.1007/978-3-319-52836-6_52</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social network sites and their use in education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At present social networks are becoming important in all areas of human activities. The future potential of social networks is high as it can be seen from their statistics on a daily, monthly or yearly increase in the number of their users. Therefore the purposes of this study is to discuss the current concept of social network sites and their classification. In addition, the authors of this study explore their use in education. This is done on the basis of literature review of available sources exploring the issue of social networks sites with respect to their role in education was used. A search was performed in the acknowledged databases Web of Science, Scopus, Springer and ScienceDirect. The findings indicate that SNSs have a big potential for educational purposes despite some limitations such as a lack of legal measures or a possibility of errors when sharing and exchanging information.

  • Název v anglickém jazyce

    Social network sites and their use in education

  • Popis výsledku anglicky

    At present social networks are becoming important in all areas of human activities. The future potential of social networks is high as it can be seen from their statistics on a daily, monthly or yearly increase in the number of their users. Therefore the purposes of this study is to discuss the current concept of social network sites and their classification. In addition, the authors of this study explore their use in education. This is done on the basis of literature review of available sources exploring the issue of social networks sites with respect to their role in education was used. A search was performed in the acknowledged databases Web of Science, Scopus, Springer and ScienceDirect. The findings indicate that SNSs have a big potential for educational purposes despite some limitations such as a lack of legal measures or a possibility of errors when sharing and exchanging information.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Emerging technologies for education (SETE 2016)

  • ISBN

    978-3-319-52835-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    490-495

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Řím, Itálie

  • Datum konání akce

    26. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku