Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Calculating the optimal price of products in an online store

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50013647" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50013647 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-65515-4_9" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-65515-4_9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-65515-4_9" target="_blank" >10.1007/978-3-319-65515-4_9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Calculating the optimal price of products in an online store

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on the problem of mass optimisation of the prices in online stores. Each year, the number of online stores in the Czech Republic grows, as well as their turnover and the number of offered products. The original solution which consists of manual adaptations of the products’ prices is nowadays insufficient. Therefore, an application was created, that uses data from multiple sources and on their basis automatically calculates the optimal price of a product. This new solution considerably simplifies and accelerates the calculation of the new prices. Moreover, the automatic calculation has also a positive impact on the quality of the resulting prices due to the fact that no mistakes and typing errors are expected to be made in an automatized solution.

  • Název v anglickém jazyce

    Calculating the optimal price of products in an online store

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the problem of mass optimisation of the prices in online stores. Each year, the number of online stores in the Czech Republic grows, as well as their turnover and the number of offered products. The original solution which consists of manual adaptations of the products’ prices is nowadays insufficient. Therefore, an application was created, that uses data from multiple sources and on their basis automatically calculates the optimal price of a product. This new solution considerably simplifies and accelerates the calculation of the new prices. Moreover, the automatic calculation has also a positive impact on the quality of the resulting prices due to the fact that no mistakes and typing errors are expected to be made in an automatized solution.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Springer LNCS

  • ISBN

    978-3-319-65514-7

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    104-114

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    21. 8. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku