Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FINANCIAL LITERACY AND MONEY MANAGEMENT OF THE PUPILS IN THE CZECH EDUCATION SYSTEM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50013697" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50013697 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FINANCIAL LITERACY AND MONEY MANAGEMENT OF THE PUPILS IN THE CZECH EDUCATION SYSTEM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on the financial literacy of Czech individuals and pupils in the selected school. The paper is divided into three parts. The first part attempts to define financial literacy and state institutions which affect it. It also summarizes and describes the researches which the Czech Republic participated in financial literacy. The second part consists of quantitative research that charts the financial literacy of pupils 8th and 9th grades of selected primary schools in Liberec. The next part follows the first two. It tries to give examples of options to increase financial literacy. The aim of the paper is to analyze the selected issues of financial literacy in selected primary schools in the statutory city Liberec and propose possible solutions for the improvement of this literacy. Primary and secondary sources focused on the financial literacy were used within preparation of the paper.

  • Název v anglickém jazyce

    FINANCIAL LITERACY AND MONEY MANAGEMENT OF THE PUPILS IN THE CZECH EDUCATION SYSTEM

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the financial literacy of Czech individuals and pupils in the selected school. The paper is divided into three parts. The first part attempts to define financial literacy and state institutions which affect it. It also summarizes and describes the researches which the Czech Republic participated in financial literacy. The second part consists of quantitative research that charts the financial literacy of pupils 8th and 9th grades of selected primary schools in Liberec. The next part follows the first two. It tries to give examples of options to increase financial literacy. The aim of the paper is to analyze the selected issues of financial literacy in selected primary schools in the statutory city Liberec and propose possible solutions for the improvement of this literacy. Primary and secondary sources focused on the financial literacy were used within preparation of the paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Finance and performance of firms in science,education and practice

  • ISBN

    978-80-7454-653-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    244-259

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    26. 4. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000471174000018