Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Central Role of Politeness in Business Communication: The Appropriateness Principle as the Way to Enhance Business Communication Efficiency

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50013944" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50013944 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.immi.se/intercultural/nr45/pikhart.html" target="_blank" >https://www.immi.se/intercultural/nr45/pikhart.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Central Role of Politeness in Business Communication: The Appropriateness Principle as the Way to Enhance Business Communication Efficiency

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on practical consequences of exploitation of applied linguistics, and moreover intercultural linguistics, in everyday business communication and modern management from the viewpoint of politeness principles. The authors assume that the intentional use of the theoretical principles of intercultural linguistics concerning politeness strategies can possibly improve business communication efficiency in the current intercultural environment. Therefore, intercultural linguistics is a pragmatic discipline with potential utilization in everyday business communication and international management practices. Politeness as a basic communicative principle has recently experienced a wide interest of scholars as the area of interactional pragmatics examining a vast range of topics connected to languages and their varieties and their interaction in the context of culture; however, the practical implications are still missing. The authors try to use local data to show how politeness principles and their practical exploitation can be manifested in a particular cultural context, namely the Czech Republic, and focus on projecting our identity in language and the means we use to achieve interactional goals.

  • Název v anglickém jazyce

    The Central Role of Politeness in Business Communication: The Appropriateness Principle as the Way to Enhance Business Communication Efficiency

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on practical consequences of exploitation of applied linguistics, and moreover intercultural linguistics, in everyday business communication and modern management from the viewpoint of politeness principles. The authors assume that the intentional use of the theoretical principles of intercultural linguistics concerning politeness strategies can possibly improve business communication efficiency in the current intercultural environment. Therefore, intercultural linguistics is a pragmatic discipline with potential utilization in everyday business communication and international management practices. Politeness as a basic communicative principle has recently experienced a wide interest of scholars as the area of interactional pragmatics examining a vast range of topics connected to languages and their varieties and their interaction in the context of culture; however, the practical implications are still missing. The authors try to use local data to show how politeness principles and their practical exploitation can be manifested in a particular cultural context, namely the Czech Republic, and focus on projecting our identity in language and the means we use to achieve interactional goals.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of intercultural communication

  • ISSN

    1404-1634

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    November

  • Číslo periodika v rámci svazku

    45

  • Stát vydavatele periodika

    SE - Švédské království

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    1-32

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85037821930