Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of Computer Competence Courses in Seniors – shift from learning space with computer-based activities to virtual platform - case study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014643" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014643 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-94505-7_34" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-94505-7_34</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-94505-7_34" target="_blank" >10.1007/978-3-319-94505-7_34</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of Computer Competence Courses in Seniors – shift from learning space with computer-based activities to virtual platform - case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the issue of computer literacy development in elderly people in the local intergeneration project. The project is at the crossroads: continue conducting courses in the traditional way or updating the content of courses and learning environment to reflect the changes in technologies and society. Researchers have been involved into the project for the second year and are currently participating in the preparatory phase of suggesting solutions. The aim of the paper is to describe learning environment of current courses, define its weaknesses and justify its unavoidable update. Potential ways to the solution on virtual platform will be proposed for further consideration and implementation at the meeting of directors of involved primary schools with the municipality authority of the city of Hradec Králové. Data stem from the primary and secondary sources. Results are important for authors of the updated courses, as they are considering shift from computer-based learning environment to web-based environment with the study materials online. Schools that organize courses for seniors do not use LMS or any other tools for sharing of materials; they use printed materials. The paper brings a set of potential solutions on updating organization of courses like Clasroom in G+, or on-line communities.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Computer Competence Courses in Seniors – shift from learning space with computer-based activities to virtual platform - case study

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the issue of computer literacy development in elderly people in the local intergeneration project. The project is at the crossroads: continue conducting courses in the traditional way or updating the content of courses and learning environment to reflect the changes in technologies and society. Researchers have been involved into the project for the second year and are currently participating in the preparatory phase of suggesting solutions. The aim of the paper is to describe learning environment of current courses, define its weaknesses and justify its unavoidable update. Potential ways to the solution on virtual platform will be proposed for further consideration and implementation at the meeting of directors of involved primary schools with the municipality authority of the city of Hradec Králové. Data stem from the primary and secondary sources. Results are important for authors of the updated courses, as they are considering shift from computer-based learning environment to web-based environment with the study materials online. Schools that organize courses for seniors do not use LMS or any other tools for sharing of materials; they use printed materials. The paper brings a set of potential solutions on updating organization of courses like Clasroom in G+, or on-line communities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Blended Learning. Enhancing Learning Success

  • ISBN

    978-3-319-94504-0

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    1611-3349

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    416-425

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Osaka, Japan

  • Datum konání akce

    31. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000444837700034