Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Actual Situation and Development in Online Shopping in the Czech Republic, Visegrad Group and EU-28

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014721" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014721 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-76081-0_23" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-76081-0_23</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-76081-0_23" target="_blank" >10.1007/978-3-319-76081-0_23</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Actual Situation and Development in Online Shopping in the Czech Republic, Visegrad Group and EU-28

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is focused on the development of the number of people shopping on the Internet. Customer groups will be further analyzed in terms of age, gender and economic activity. The aim of the article is to confirm or refuse one hypothesis and answer three scientific questions. Hypothesis is that there is no gender difference in shopping on the Internet in the Czech Republic. Scientific questions are buying over the Internet grows in total over the past seven years. Young people (16–24years old) buy over the Internet more than the Czech population older than 55years. The most economically active group in online shopping is employed people. The hypothesis was confirmed in two analyzed years. One scientific question was positive, two were negative. Since 2014, there has been a decline in the number of students purchasing online. Gender shopping also changed trend in the last monitored period. Secondary data was used for the article.

  • Název v anglickém jazyce

    Actual Situation and Development in Online Shopping in the Czech Republic, Visegrad Group and EU-28

  • Popis výsledku anglicky

    The article is focused on the development of the number of people shopping on the Internet. Customer groups will be further analyzed in terms of age, gender and economic activity. The aim of the article is to confirm or refuse one hypothesis and answer three scientific questions. Hypothesis is that there is no gender difference in shopping on the Internet in the Czech Republic. Scientific questions are buying over the Internet grows in total over the past seven years. Young people (16–24years old) buy over the Internet more than the Czech population older than 55years. The most economically active group in online shopping is employed people. The hypothesis was confirmed in two analyzed years. One scientific question was positive, two were negative. Since 2014, there has been a decline in the number of students purchasing online. Gender shopping also changed trend in the last monitored period. Secondary data was used for the article.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Studies in computational intelligence

  • ISBN

    978-3-319-76080-3

  • ISSN

    1860-949X

  • e-ISSN

    1860-9503

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    269-279

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Vietnam, Dong Hoi

  • Datum konání akce

    19. 3. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku