Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of smart technologies for hybrid learning as a way to educate people became full smart cities residents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014728" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014728 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-98446-9_39" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-98446-9_39</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-98446-9_39" target="_blank" >10.1007/978-3-319-98446-9_39</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of smart technologies for hybrid learning as a way to educate people became full smart cities residents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Use of new technologies and students skills and competencies in the connection with hybrid learning are solved in the article. Authors focus on the students in the Czech Republic. Students use modern technologies not only for communication and leisure time but also in the process of education that is one of the element of SMART cities. The results of the statistics show that the use of modern technologies has an increasing trend not only in the Czech Republic. The age groups show that with increasing age there is a declining trend for the use of modern technologies. Almost 90% of students can use text processor. Table processor is used by 80.1% of students and presentation software is less used tool in this group by 67.2% of students. Internet is the most often used by students. Results from network readiness index that are presented in the article corresponds with results focused on the computer skills and usage of technologies by students.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of smart technologies for hybrid learning as a way to educate people became full smart cities residents

  • Popis výsledku anglicky

    Use of new technologies and students skills and competencies in the connection with hybrid learning are solved in the article. Authors focus on the students in the Czech Republic. Students use modern technologies not only for communication and leisure time but also in the process of education that is one of the element of SMART cities. The results of the statistics show that the use of modern technologies has an increasing trend not only in the Czech Republic. The age groups show that with increasing age there is a declining trend for the use of modern technologies. Almost 90% of students can use text processor. Table processor is used by 80.1% of students and presentation software is less used tool in this group by 67.2% of students. Internet is the most often used by students. Results from network readiness index that are presented in the article corresponds with results focused on the computer skills and usage of technologies by students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture notes in computer science

  • ISBN

    978-3-319-98445-2

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    419-428

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Bristol, Great Britain

  • Datum konání akce

    5. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku