Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interests of organic food consumers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014774" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014774 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1072/proceedings_2018_1.pdf" target="_blank" >https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1072/proceedings_2018_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interests of organic food consumers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Perception of the enterprise from the standpoint of interests (expectations) of consumers (customers) is socially and economically justifiable. It concerns all the enterprises, including, perhaps especially, those that produce organic foods. Over the last years, people have started to more and more often care for their health and for what they eat. Organic food production has raised the standards of quality for conventional methods and has often demonstrated its superiority in both product quality and other benefits of organic food production. Therefore, the aim of the study was to collect information about an understanding of the concept of organic food by consumers and to identify expectations (interests) of consumers. Analysis of the above problems was based on the empirical pilot research performed by the authors and the literature survey. The study outlines a direction a further topic survey could follow such as a consumer ability to identify an organic food, explain the term or state a frequency of buying organic food products.

  • Název v anglickém jazyce

    Interests of organic food consumers

  • Popis výsledku anglicky

    Perception of the enterprise from the standpoint of interests (expectations) of consumers (customers) is socially and economically justifiable. It concerns all the enterprises, including, perhaps especially, those that produce organic foods. Over the last years, people have started to more and more often care for their health and for what they eat. Organic food production has raised the standards of quality for conventional methods and has often demonstrated its superiority in both product quality and other benefits of organic food production. Therefore, the aim of the study was to collect information about an understanding of the concept of organic food by consumers and to identify expectations (interests) of consumers. Analysis of the above problems was based on the empirical pilot research performed by the authors and the literature survey. The study outlines a direction a further topic survey could follow such as a consumer ability to identify an organic food, explain the term or state a frequency of buying organic food products.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec economic days 2018

  • ISBN

    978-80-7435-700-8

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    151-158

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    30. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000449443500014