Dimension of a Learning Organisation in the IT Sector in the Czech Republic – Case Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014952" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014952 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-03580-8_12" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-03580-8_12</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-03580-8_12" target="_blank" >10.1007/978-3-030-03580-8_12</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dimension of a Learning Organisation in the IT Sector in the Czech Republic – Case Study
Popis výsledku v původním jazyce
Implementing a learning organisation model enables organisations to obtain a strategic advantage. This paper deals with implementing an organisational learning model in organisations in the IT sector in the Czech Republic. The Czech version of the questionnaire “Dimension of a Learning Organisation” is used to evaluate the organisations. The rating of most dimensions is balanced (3.527 – 4.454). From the seven dimensions of the learning organisation, Dimension 4 – Create systems to capture and share learning is the lowest score while Dimension 1 – Create continuous learning opportunities has the highest score. The assessment of dimensions reflects the respondent’s position. The difference between senior and line staff assessment is statistically significant (p = 0.002). In the future, it would be appropriate to conduct this research on a larger number of respondents and interdisciplinary compare the obtained results.
Název v anglickém jazyce
Dimension of a Learning Organisation in the IT Sector in the Czech Republic – Case Study
Popis výsledku anglicky
Implementing a learning organisation model enables organisations to obtain a strategic advantage. This paper deals with implementing an organisational learning model in organisations in the IT sector in the Czech Republic. The Czech version of the questionnaire “Dimension of a Learning Organisation” is used to evaluate the organisations. The rating of most dimensions is balanced (3.527 – 4.454). From the seven dimensions of the learning organisation, Dimension 4 – Create systems to capture and share learning is the lowest score while Dimension 1 – Create continuous learning opportunities has the highest score. The assessment of dimensions reflects the respondent’s position. The difference between senior and line staff assessment is statistically significant (p = 0.002). In the future, it would be appropriate to conduct this research on a larger number of respondents and interdisciplinary compare the obtained results.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Lecture Notes in Computer Science
ISBN
978-3-030-03579-2
ISSN
0302-9743
e-ISSN
1611-3349
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
107-116
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Thailand
Datum konání akce
22. 8. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—