Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dimension of a Learning Organisation in the IT Sector in the Czech Republic – Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014952" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014952 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-03580-8_12" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-03580-8_12</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-03580-8_12" target="_blank" >10.1007/978-3-030-03580-8_12</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dimension of a Learning Organisation in the IT Sector in the Czech Republic – Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Implementing a learning organisation model enables organisations to obtain a strategic advantage. This paper deals with implementing an organisational learning model in organisations in the IT sector in the Czech Republic. The Czech version of the questionnaire “Dimension of a Learning Organisation” is used to evaluate the organisations. The rating of most dimensions is balanced (3.527 – 4.454). From the seven dimensions of the learning organisation, Dimension 4 – Create systems to capture and share learning is the lowest score while Dimension 1 – Create continuous learning opportunities has the highest score. The assessment of dimensions reflects the respondent’s position. The difference between senior and line staff assessment is statistically significant (p = 0.002). In the future, it would be appropriate to conduct this research on a larger number of respondents and interdisciplinary compare the obtained results.

  • Název v anglickém jazyce

    Dimension of a Learning Organisation in the IT Sector in the Czech Republic – Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    Implementing a learning organisation model enables organisations to obtain a strategic advantage. This paper deals with implementing an organisational learning model in organisations in the IT sector in the Czech Republic. The Czech version of the questionnaire “Dimension of a Learning Organisation” is used to evaluate the organisations. The rating of most dimensions is balanced (3.527 – 4.454). From the seven dimensions of the learning organisation, Dimension 4 – Create systems to capture and share learning is the lowest score while Dimension 1 – Create continuous learning opportunities has the highest score. The assessment of dimensions reflects the respondent’s position. The difference between senior and line staff assessment is statistically significant (p = 0.002). In the future, it would be appropriate to conduct this research on a larger number of respondents and interdisciplinary compare the obtained results.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes in Computer Science

  • ISBN

    978-3-030-03579-2

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    1611-3349

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    107-116

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Thailand

  • Datum konání akce

    22. 8. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku