Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dimensions of a Learning Organisation in the IT Sector and Secondary Schools in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50016204" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50016204 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-35343-8_45" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-35343-8_45</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-35343-8_45" target="_blank" >10.1007/978-3-030-35343-8_45</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dimensions of a Learning Organisation in the IT Sector and Secondary Schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Organisations with a learning organisation concept are finding a better position in response to external stimuli, greater flexibility (and therefore the ability to keep up with development) or to improve corporate image through this concept. Employee satisfaction can also be improved by promoting learning. So far, only a few studies have been performed on Czech Republic territory using the Dimension of Learning Organisation Questionnaire. The aim of this study is to compare results in the 2018 and 2019 surveys conducted in the IT sector and secondary schools in the Czech Republic. The results show that there is a statistically significant difference in the significance level p = 0.05 in 2018 between the age categories 11–20 years and 21–30 years (p = 0.04) in relation to the evaluation of the individual dimensions of the learning organisation. Simultaneously, there is a statistically significant difference between the average dimension rating for organisations with less than 250 employees in 2018 and 2019 (p = 0.02). Overall, after comparing the surveys, it is argued that the implementation rate of a learning organisation in the IT sector and in the secondary school sector is roughly the same.

  • Název v anglickém jazyce

    Dimensions of a Learning Organisation in the IT Sector and Secondary Schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Organisations with a learning organisation concept are finding a better position in response to external stimuli, greater flexibility (and therefore the ability to keep up with development) or to improve corporate image through this concept. Employee satisfaction can also be improved by promoting learning. So far, only a few studies have been performed on Czech Republic territory using the Dimension of Learning Organisation Questionnaire. The aim of this study is to compare results in the 2018 and 2019 surveys conducted in the IT sector and secondary schools in the Czech Republic. The results show that there is a statistically significant difference in the significance level p = 0.05 in 2018 between the age categories 11–20 years and 21–30 years (p = 0.04) in relation to the evaluation of the individual dimensions of the learning organisation. Simultaneously, there is a statistically significant difference between the average dimension rating for organisations with less than 250 employees in 2018 and 2019 (p = 0.02). Overall, after comparing the surveys, it is argued that the implementation rate of a learning organisation in the IT sector and in the secondary school sector is roughly the same.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes in Computer Science

  • ISBN

    978-3-030-35342-1

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    1611-3349

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    417-426

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Tromso

  • Datum konání akce

    2. 12. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku