Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Collaborative style of teaching and learning with information and communication technology (ICT) from university teachers and student’s perspectives

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50015009" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50015009 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-03580-8_9" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-03580-8_9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-03580-8_9" target="_blank" >10.1007/978-3-030-03580-8_9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Collaborative style of teaching and learning with information and communication technology (ICT) from university teachers and student’s perspectives

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The collaborative form of education places on students the following requirements in particular: distribution of social roles, planning of their own activities, division of partial tasks, learning to consult and help, controlling each other, solving partial conflicts, combining partial results into a whole, evaluating the contribution of individual members. Many models of collaborative learning such as The Structural Approach to Cooperative Learning (Spencer Kagan), have been tested at universities. Collaborative learning (CL) is directly linked to information and communication technologies (ICT) that seem to be the best environment for this form of learning. This review article seeks to define the structures of the CL model in the higher education environment, the basic elements of it and the strengths and weaknesses and to give examples of good practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Collaborative style of teaching and learning with information and communication technology (ICT) from university teachers and student’s perspectives

  • Popis výsledku anglicky

    The collaborative form of education places on students the following requirements in particular: distribution of social roles, planning of their own activities, division of partial tasks, learning to consult and help, controlling each other, solving partial conflicts, combining partial results into a whole, evaluating the contribution of individual members. Many models of collaborative learning such as The Structural Approach to Cooperative Learning (Spencer Kagan), have been tested at universities. Collaborative learning (CL) is directly linked to information and communication technologies (ICT) that seem to be the best environment for this form of learning. This review article seeks to define the structures of the CL model in the higher education environment, the basic elements of it and the strengths and weaknesses and to give examples of good practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  • ISBN

    978-3-030-03579-2

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    79-86

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Chiang Mai; Thailand

  • Datum konání akce

    22. 8. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku