Barriers to the effective use of information and communication technologies in collaborative learning classrooms: a review of literature
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73607163" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73607163 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333187049" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333187049</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Barriers to the effective use of information and communication technologies in collaborative learning classrooms: a review of literature
Popis výsledku v původním jazyce
Collaborative learning (CL) is a method of learning that stimulates and enables learners to study, analyze a subject, to solve a problem, develop a project, or to complete a task or an assignment with teammates. There are several advantages of using Information and communication technologies (ICT) to support such collaborative work. It can not only facilitate specific collaborative tasks, but it can also allow students to collaborate even when they are not located in the same locations and at various times. In addition, the use of ICT for CL enables learners to practice critical 21st-century skills like collaboration, communication, and constructing knowledge (EDUHACK.EU, 2017). However, the integration of ICT in CL is not problem-free. For this purpose, the researcher aims at studying the barriers of using ICT in CL class for the sake of eliminating and overcoming them during the teaching and learning process.
Název v anglickém jazyce
Barriers to the effective use of information and communication technologies in collaborative learning classrooms: a review of literature
Popis výsledku anglicky
Collaborative learning (CL) is a method of learning that stimulates and enables learners to study, analyze a subject, to solve a problem, develop a project, or to complete a task or an assignment with teammates. There are several advantages of using Information and communication technologies (ICT) to support such collaborative work. It can not only facilitate specific collaborative tasks, but it can also allow students to collaborate even when they are not located in the same locations and at various times. In addition, the use of ICT for CL enables learners to practice critical 21st-century skills like collaboration, communication, and constructing knowledge (EDUHACK.EU, 2017). However, the integration of ICT in CL is not problem-free. For this purpose, the researcher aims at studying the barriers of using ICT in CL class for the sake of eliminating and overcoming them during the teaching and learning process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
QUAERE 2021: recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů
ISBN
978-80-87952-34-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
799-808
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
28. 6. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—