Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Barriers to the effective use of information and communication technologies in collaborative learning classrooms: a review of literature

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73607163" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73607163 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333187049" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333187049</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Barriers to the effective use of information and communication technologies in collaborative learning classrooms: a review of literature

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Collaborative learning (CL) is a method of learning that stimulates and enables learners to study, analyze a subject, to solve a problem, develop a project, or to complete a task or an assignment with teammates. There are several advantages of using Information and communication technologies (ICT) to support such collaborative work. It can not only facilitate specific collaborative tasks, but it can also allow students to collaborate even when they are not located in the same locations and at various times. In addition, the use of ICT for CL enables learners to practice critical 21st-century skills like collaboration, communication, and constructing knowledge (EDUHACK.EU, 2017). However, the integration of ICT in CL is not problem-free. For this purpose, the researcher aims at studying the barriers of using ICT in CL class for the sake of eliminating and overcoming them during the teaching and learning process.

  • Název v anglickém jazyce

    Barriers to the effective use of information and communication technologies in collaborative learning classrooms: a review of literature

  • Popis výsledku anglicky

    Collaborative learning (CL) is a method of learning that stimulates and enables learners to study, analyze a subject, to solve a problem, develop a project, or to complete a task or an assignment with teammates. There are several advantages of using Information and communication technologies (ICT) to support such collaborative work. It can not only facilitate specific collaborative tasks, but it can also allow students to collaborate even when they are not located in the same locations and at various times. In addition, the use of ICT for CL enables learners to practice critical 21st-century skills like collaboration, communication, and constructing knowledge (EDUHACK.EU, 2017). However, the integration of ICT in CL is not problem-free. For this purpose, the researcher aims at studying the barriers of using ICT in CL class for the sake of eliminating and overcoming them during the teaching and learning process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    QUAERE 2021: recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů

  • ISBN

    978-80-87952-34-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    799-808

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    28. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku