Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Digital Media in Marketing when Presenting the Czech Republic's National Parks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50015461" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50015461 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Digital Media in Marketing when Presenting the Czech Republic's National Parks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper analyses the area of modem, dynamically developing marketing tools in the field of tourism, using the example of national parks in terms of visitors&apos; activity. Websites and social networks are currently an integral part of promoting process of each organisation. These include new tools, widely used by the majority of tourists visitors. Their motivation is planning a future visit or they just watch the current events in a given location. Digital media represents a very pleasant, ubiquitous and accessible way for all interested parties. The aim of the paper is to evaluate the utilisation and the quality of provided information and also the way of Internet communication between the national parks in the Czech Republic. A quantitative method was chosen for the analysis as it&apos;s the most suitable method for the evaluating user activity. As an example study, the websites of all four Czech Republic national parks were chosen and their use of selected social networks. The paper describes the individual aspects of website structure and the potential of use is assessed.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Digital Media in Marketing when Presenting the Czech Republic's National Parks

  • Popis výsledku anglicky

    This paper analyses the area of modem, dynamically developing marketing tools in the field of tourism, using the example of national parks in terms of visitors&apos; activity. Websites and social networks are currently an integral part of promoting process of each organisation. These include new tools, widely used by the majority of tourists visitors. Their motivation is planning a future visit or they just watch the current events in a given location. Digital media represents a very pleasant, ubiquitous and accessible way for all interested parties. The aim of the paper is to evaluate the utilisation and the quality of provided information and also the way of Internet communication between the national parks in the Czech Republic. A quantitative method was chosen for the analysis as it&apos;s the most suitable method for the evaluating user activity. As an example study, the websites of all four Czech Republic national parks were chosen and their use of selected social networks. The paper describes the individual aspects of website structure and the potential of use is assessed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec economic days 2018

  • ISBN

    978-80-7435-701-5

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    389-395

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Kralove

  • Datum konání akce

    30. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000449443600038