Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of Web 2.0 and Social Networks by Regional Cities in the Czech Republic and in Poland

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50014943" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50014943 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1073/proceedings_2019_2.pdf" target="_blank" >https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1073/proceedings_2019_2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of Web 2.0 and Social Networks by Regional Cities in the Czech Republic and in Poland

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the undertaken research is a comparative analysis of the use of websites and Facebook in communication activities of regional cities in the Czech Republic and Poland. Just as the popularity of social networks is growing, their use by the public administration increases as well with the development of information and communication technologies. Citizens and businesses can communicate with the government and local authorities through e-mail, they can browse their websites, where required forms can be found, downloaded or directly filled in and sent electronically or communicate throw social networks. The key part brings results from the research that was run at the fourth quarter 2018 at the University of Hradec Králové and at Wroclaw University of Economics. Analyzed areas relate to the use of websites and social software applications, specifically Facebook for communication purposes between municipalities and citizens. All analyzed cities have established the official website of the city and have a profile on Facebook. Not all of them have profile on YouTube. Similar usage by regional cities recorded Twitter and Instagram. Pinterest is almost not used. On Facebook are mostly presented photos, videos, culture and social events and sport

  • Název v anglickém jazyce

    Use of Web 2.0 and Social Networks by Regional Cities in the Czech Republic and in Poland

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the undertaken research is a comparative analysis of the use of websites and Facebook in communication activities of regional cities in the Czech Republic and Poland. Just as the popularity of social networks is growing, their use by the public administration increases as well with the development of information and communication technologies. Citizens and businesses can communicate with the government and local authorities through e-mail, they can browse their websites, where required forms can be found, downloaded or directly filled in and sent electronically or communicate throw social networks. The key part brings results from the research that was run at the fourth quarter 2018 at the University of Hradec Králové and at Wroclaw University of Economics. Analyzed areas relate to the use of websites and social software applications, specifically Facebook for communication purposes between municipalities and citizens. All analyzed cities have established the official website of the city and have a profile on Facebook. Not all of them have profile on YouTube. Similar usage by regional cities recorded Twitter and Instagram. Pinterest is almost not used. On Facebook are mostly presented photos, videos, culture and social events and sport

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec economic days 2019/2

  • ISBN

    978-80-7435-736-7

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    382-393

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    5. 2. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000462181100039