Real Time Simulation and Visualization of Particle Systems on GPU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50015842" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50015842 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-25965-5_9" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-25965-5_9</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-25965-5_9" target="_blank" >10.1007/978-3-030-25965-5_9</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Real Time Simulation and Visualization of Particle Systems on GPU
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with simulation of fluids in the digital environment. It provides a brief overview of the use and various ways of simulation and displaying results and stresses the possibility of particle representation through particle systems and describes the particle method Smoothed Particle Hydrodynamics simulation. It focusses on description of the implementation of this method using the possibilities of a modern programmable graphics processing unit (GPU) in both the simulation and the visualisation process. For implementation of multi pass GPU algorithms the special data representations of simulation and rendering properties are designed.
Název v anglickém jazyce
Real Time Simulation and Visualization of Particle Systems on GPU
Popis výsledku anglicky
The article deals with simulation of fluids in the digital environment. It provides a brief overview of the use and various ways of simulation and displaying results and stresses the possibility of particle representation through particle systems and describes the particle method Smoothed Particle Hydrodynamics simulation. It focusses on description of the implementation of this method using the possibilities of a modern programmable graphics processing unit (GPU) in both the simulation and the visualisation process. For implementation of multi pass GPU algorithms the special data representations of simulation and rendering properties are designed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Augmented Reality, Virtual Reality, and Computer Graphics. Part I
ISBN
978-3-030-25964-8
ISSN
0302-9743
e-ISSN
1611-3349
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
105-119
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlín
Místo konání akce
Santa Maria al Bagno, Italy
Datum konání akce
24. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000612920100009