Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Real Time Simulation and Visualization of Particle Systems on GPU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50015842" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50015842 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-25965-5_9" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-25965-5_9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-25965-5_9" target="_blank" >10.1007/978-3-030-25965-5_9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Real Time Simulation and Visualization of Particle Systems on GPU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with simulation of fluids in the digital environment. It provides a brief overview of the use and various ways of simulation and displaying results and stresses the possibility of particle representation through particle systems and describes the particle method Smoothed Particle Hydrodynamics simulation. It focusses on description of the implementation of this method using the possibilities of a modern programmable graphics processing unit (GPU) in both the simulation and the visualisation process. For implementation of multi pass GPU algorithms the special data representations of simulation and rendering properties are designed.

  • Název v anglickém jazyce

    Real Time Simulation and Visualization of Particle Systems on GPU

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with simulation of fluids in the digital environment. It provides a brief overview of the use and various ways of simulation and displaying results and stresses the possibility of particle representation through particle systems and describes the particle method Smoothed Particle Hydrodynamics simulation. It focusses on description of the implementation of this method using the possibilities of a modern programmable graphics processing unit (GPU) in both the simulation and the visualisation process. For implementation of multi pass GPU algorithms the special data representations of simulation and rendering properties are designed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Augmented Reality, Virtual Reality, and Computer Graphics. Part I

  • ISBN

    978-3-030-25964-8

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    1611-3349

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    105-119

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlín

  • Místo konání akce

    Santa Maria al Bagno, Italy

  • Datum konání akce

    24. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000612920100009