Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MOBILE APPLICATIONS AND THEIR ROLE IN TEACHING ENGLISH - METHODOLOGICAL BASIS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50016801" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50016801 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MOBILE APPLICATIONS AND THEIR ROLE IN TEACHING ENGLISH - METHODOLOGICAL BASIS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Present demographic changes indicate that there is a growing number of young people, i.e. students, who use their mobile devices every day and this fact should be reflected in language education. Learners prefer this way of information transfer and education, m-platforms are becoming more and more popular. Therefore, educators have to take these trends into account and reflect them in curricula development. It also brings many questions, such as how to optimize educational process, how to improve the information transfer and how to eliminate potential pitfalls of the use of mobile platforms. The use of mobile apps seems ubiquitous in younger generation; however, educators are still a step behind. Mobile technologies have high potential to be implemented more into educational process, however, we have to identify and describe how. The purpose of this article is to describe methodological approaches of a project to be implemented in order to analyze and evaluate whether learning supported by smartphone app can help enhance students&apos; performance and achievement results, especially in the teaching of English.

  • Název v anglickém jazyce

    MOBILE APPLICATIONS AND THEIR ROLE IN TEACHING ENGLISH - METHODOLOGICAL BASIS

  • Popis výsledku anglicky

    Present demographic changes indicate that there is a growing number of young people, i.e. students, who use their mobile devices every day and this fact should be reflected in language education. Learners prefer this way of information transfer and education, m-platforms are becoming more and more popular. Therefore, educators have to take these trends into account and reflect them in curricula development. It also brings many questions, such as how to optimize educational process, how to improve the information transfer and how to eliminate potential pitfalls of the use of mobile platforms. The use of mobile apps seems ubiquitous in younger generation; however, educators are still a step behind. Mobile technologies have high potential to be implemented more into educational process, however, we have to identify and describe how. The purpose of this article is to describe methodological approaches of a project to be implemented in order to analyze and evaluate whether learning supported by smartphone app can help enhance students&apos; performance and achievement results, especially in the teaching of English.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-14755-7

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    986-990

  • Název nakladatele

    IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION &amp; DEVELOPMENT

  • Místo vydání

    Španělsko

  • Místo konání akce

    Seville, Španělsko

  • Datum konání akce

    11. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000530109201012