Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What Matters in Social Media Engagement? Czech Social Service Organizations' Example

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50016968" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50016968 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ctpsr.econ.muni.cz/wp-content/uploads/2019/06/CTPSR_Proceedings_2019.pdf" target="_blank" >http://ctpsr.econ.muni.cz/wp-content/uploads/2019/06/CTPSR_Proceedings_2019.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What Matters in Social Media Engagement? Czech Social Service Organizations' Example

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The social media effect is greatly affected by an ability of organization to engage its community and stakeholders. Therefore, the study primarily aims on communication published on organization&apos; social media and on engagement related to the nature of service, respectively related to the content type of post. At the first research phase, the research sample is composed of 185 nonprofit nongovernmental organizations from the field of social services and located in the Czech Republic. At the next research phases, an in-depth analysis of 550 Facebook posts published by 55 organizations is conducted. An engagement rate is measured with a set of metrics, including responsiveness, involvement, and virality. Results showed that social service organizations use Facebook as their primary social medium. Moreover, stronger statistical differences in engagement were found according to the organization&apos; primary orientation than according to the content type of posts. Statistically higher engagement rate was recorded in organizations oriented on children and youth, homeless people, and physical disabilities. Vice versa, the lower engagement was found in organizations dealing with family problems, mentally disabled or integration of foreigners.

  • Název v anglickém jazyce

    What Matters in Social Media Engagement? Czech Social Service Organizations' Example

  • Popis výsledku anglicky

    The social media effect is greatly affected by an ability of organization to engage its community and stakeholders. Therefore, the study primarily aims on communication published on organization&apos; social media and on engagement related to the nature of service, respectively related to the content type of post. At the first research phase, the research sample is composed of 185 nonprofit nongovernmental organizations from the field of social services and located in the Czech Republic. At the next research phases, an in-depth analysis of 550 Facebook posts published by 55 organizations is conducted. An engagement rate is measured with a set of metrics, including responsiveness, involvement, and virality. Results showed that social service organizations use Facebook as their primary social medium. Moreover, stronger statistical differences in engagement were found according to the organization&apos; primary orientation than according to the content type of posts. Statistically higher engagement rate was recorded in organizations oriented on children and youth, homeless people, and physical disabilities. Vice versa, the lower engagement was found in organizations dealing with family problems, mentally disabled or integration of foreigners.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CURRENT TRENDS IN PUBLIC SECTOR RESEARCH

  • ISBN

    978-80-210-9257-0

  • ISSN

    2336-1239

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    35-41

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita. Ekonomicko-správní fakulta

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    24. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000560960400004