Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dimensions of Learning Organization in Relation to Learning Time – Cross-sectional Study at Secondary Schools from the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F20%3A50016205" target="_blank" >RIV/62690094:18450/20:50016205 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-38778-5_4" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-38778-5_4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-38778-5_4" target="_blank" >10.1007/978-3-030-38778-5_4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dimensions of Learning Organization in Relation to Learning Time – Cross-sectional Study at Secondary Schools from the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The measurement of the learning organization with the Dimensions of Learning Organization Questionnaire (DLOQ) hasn’t been dealt with very much in the Czech Republic. This study’s aim was to conduct a questionnaire survey with DLOQ at secondary schools in the Czech Republic and to evaluate the time devoted to learning in these organizations. Respondents were ap-proached via e-mail addresses obtained from the rehearsals of secondary schools in the Czech Republic. A total of 121 respondents the Czech Republic participated in the study. Most of them were employees aged 51-60 (47.11%), university graduates (95.04%) and managers (71.90%). When comparing the learning time, more than 40% of respondents spend 11-20 hours per month with learning. Using t-test among the respondents with different learning time, a sta-tistically significant difference (1-10 hours per month versus 36 and more hours per month: p = 0.049, 21-35 hours per month vs. more than 36 hours per month: p = 0.012) was found.

  • Název v anglickém jazyce

    Dimensions of Learning Organization in Relation to Learning Time – Cross-sectional Study at Secondary Schools from the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The measurement of the learning organization with the Dimensions of Learning Organization Questionnaire (DLOQ) hasn’t been dealt with very much in the Czech Republic. This study’s aim was to conduct a questionnaire survey with DLOQ at secondary schools in the Czech Republic and to evaluate the time devoted to learning in these organizations. Respondents were ap-proached via e-mail addresses obtained from the rehearsals of secondary schools in the Czech Republic. A total of 121 respondents the Czech Republic participated in the study. Most of them were employees aged 51-60 (47.11%), university graduates (95.04%) and managers (71.90%). When comparing the learning time, more than 40% of respondents spend 11-20 hours per month with learning. Using t-test among the respondents with different learning time, a sta-tistically significant difference (1-10 hours per month versus 36 and more hours per month: p = 0.049, 21-35 hours per month vs. more than 36 hours per month: p = 0.012) was found.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes in Computer Science

  • ISBN

    978-3-030-38777-8

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    1611-3349

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    30-35

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Magdeburg

  • Datum konání akce

    23. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku