Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interactive technology of pedagogical assistance as a means of adaptation of foreign first-year students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F20%3A50017570" target="_blank" >RIV/62690094:18450/20:50017570 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/940/1/012130/meta" target="_blank" >https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/940/1/012130/meta</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/940/1/012130" target="_blank" >10.1088/1757-899X/940/1/012130</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interactive technology of pedagogical assistance as a means of adaptation of foreign first-year students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The relevance of this study and its social significance are due the need to improve the readiness of the foreign first-year students for the learning process in educational environment of a Russian technical university. The purpose of the article is to develop an interactive technology of pedagogical assistance, identifying the features of adaptation of foreign first-year students. To assess the adaptation process we estimated: students&apos; motivation toward science learning, their abilities of self-regulation in the learning process and classroom climate. The effectiveness of the proposed model is confirmed by the results of a pedagogical experiment, using proven, valid questionnaires on the subject of the study. On the basis of the obtained results, it is proved that to improve the quality of training of foreign students, it is necessary to take into account their motives, cognitive style of mastering the educational material, the used educational strategies and features of the organization of communication in the educational group. Most effectively, these factors can be taken into account in the organization of pedagogical assistance of the adaptation process through the electronic educational environment of university.

  • Název v anglickém jazyce

    Interactive technology of pedagogical assistance as a means of adaptation of foreign first-year students

  • Popis výsledku anglicky

    The relevance of this study and its social significance are due the need to improve the readiness of the foreign first-year students for the learning process in educational environment of a Russian technical university. The purpose of the article is to develop an interactive technology of pedagogical assistance, identifying the features of adaptation of foreign first-year students. To assess the adaptation process we estimated: students&apos; motivation toward science learning, their abilities of self-regulation in the learning process and classroom climate. The effectiveness of the proposed model is confirmed by the results of a pedagogical experiment, using proven, valid questionnaires on the subject of the study. On the basis of the obtained results, it is proved that to improve the quality of training of foreign students, it is necessary to take into account their motives, cognitive style of mastering the educational material, the used educational strategies and features of the organization of communication in the educational group. Most effectively, these factors can be taken into account in the organization of pedagogical assistance of the adaptation process through the electronic educational environment of university.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Materials Science and Engineering

  • ISBN

  • ISSN

    1757-8981

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    "Article number 012130"

  • Název nakladatele

    IOP Publishing Ltd

  • Místo vydání

    UK, Bristol

  • Místo konání akce

    St. Petersburg, Rusko

  • Datum konání akce

    21. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku