Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Critical Success Factors in Computer Aided Intercultural Business Communication Course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F21%3A50016946" target="_blank" >RIV/62690094:18450/21:50016946 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_79" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_79</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_79" target="_blank" >10.1007/978-3-030-52575-0_79</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Critical Success Factors in Computer Aided Intercultural Business Communication Course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the introduction of the course of intercultural business communication into the curriculum of the Faculty of Informatics and Management of the University of Hradec Kralove, Czech Republic, five years ago as an obligatory subject for foreign students visiting the university. Initially, the subject was taught using traditional methods like lectures of the tutor and the seminars. However, after a few years blended learning methodology was introduces into the course. The students’ satisfaction with the course was tested after each year and the paper compares the results before and after the introduction of blended learning into the subject. Computer aided course clearly proves to be assessed by the students more positively and the paper thus stresses the important of necessary introduction of hybrid and blended learning into traditional curricula as it shows significant improvements in students’ satisfaction, motivation and performance levels.

  • Název v anglickém jazyce

    Critical Success Factors in Computer Aided Intercultural Business Communication Course

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the introduction of the course of intercultural business communication into the curriculum of the Faculty of Informatics and Management of the University of Hradec Kralove, Czech Republic, five years ago as an obligatory subject for foreign students visiting the university. Initially, the subject was taught using traditional methods like lectures of the tutor and the seminars. However, after a few years blended learning methodology was introduces into the course. The students’ satisfaction with the course was tested after each year and the paper compares the results before and after the introduction of blended learning into the subject. Computer aided course clearly proves to be assessed by the students more positively and the paper thus stresses the important of necessary introduction of hybrid and blended learning into traditional curricula as it shows significant improvements in students’ satisfaction, motivation and performance levels.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Intelligent Systems and Computing 1231 AISC

  • ISBN

    978-3-030-52574-3

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

    2194-5365

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    954-960

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Switzerland

  • Místo konání akce

    Athens; United States

  • Datum konání akce

    26. 2. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku