Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interactive English Language Mobile Application

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F21%3A50017481" target="_blank" >RIV/62690094:18450/21:50017481 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-49795-8_19" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-49795-8_19</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-49795-8_19" target="_blank" >10.1007/978-3-030-49795-8_19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interactive English Language Mobile Application

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mobile devices are becoming more common among adults when compared to the traditional desktop computers. In order to make the students motivated to learn a foreign language and tailor learning materials to their needs, foreign language teachers with the help of the faculty programmers at the University of Hradec Kralove in the Czech Republic have decided to develop and implement a smartphone application (app) for teaching English to the students of Management of Tourism (MT). Firstly, the literature on the topic, i.e., on the use of smartphone apps in the teaching and learning process is reviewed. Its purpose is to detect the areas of English skills and knowledge that would remain as the most appropriate feature to learn via the smartphone app. Secondly, the solution for the development of a smartphone app for the students of MT is described and its advantages and disadvantages are highlighted. © 2021, Springer Nature Switzerland AG.

  • Název v anglickém jazyce

    Interactive English Language Mobile Application

  • Popis výsledku anglicky

    Mobile devices are becoming more common among adults when compared to the traditional desktop computers. In order to make the students motivated to learn a foreign language and tailor learning materials to their needs, foreign language teachers with the help of the faculty programmers at the University of Hradec Kralove in the Czech Republic have decided to develop and implement a smartphone application (app) for teaching English to the students of Management of Tourism (MT). Firstly, the literature on the topic, i.e., on the use of smartphone apps in the teaching and learning process is reviewed. Its purpose is to detect the areas of English skills and knowledge that would remain as the most appropriate feature to learn via the smartphone app. Secondly, the solution for the development of a smartphone app for the students of MT is described and its advantages and disadvantages are highlighted. © 2021, Springer Nature Switzerland AG.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EAI/Springer Innovations in Communication and Computing

  • ISBN

    978-3-030-49794-1

  • ISSN

    2522-8595

  • e-ISSN

    2522-8609

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    203-209

  • Název nakladatele

    Springer Science and Business Media Deutschland GmbH

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Nepál

  • Datum konání akce

    23. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku