Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual Scene Components for Data Visualization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F21%3A50018395" target="_blank" >RIV/62690094:18450/21:50018395 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-87595-4_1" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-87595-4_1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-87595-4_1" target="_blank" >10.1007/978-3-030-87595-4_1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual Scene Components for Data Visualization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article describes selected components and connected procedures applied in virtual reality scene which emphasize quality and quantity of perception of visualized information and at the same time improve comfort for the user. Firstly, perception of space, movement and interaction are identified as key aspects of virtual reality in visualization. To fulfill these three aspects, the visual components of the virtual scene, such as the floor, the horizon, the origin of the space coordinate system, the hands, and others, are defined. The methods of their use is demonstrated through typical examples and advantages and gained experience is added.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Scene Components for Data Visualization

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes selected components and connected procedures applied in virtual reality scene which emphasize quality and quantity of perception of visualized information and at the same time improve comfort for the user. Firstly, perception of space, movement and interaction are identified as key aspects of virtual reality in visualization. To fulfill these three aspects, the visual components of the virtual scene, such as the floor, the horizon, the origin of the space coordinate system, the hands, and others, are defined. The methods of their use is demonstrated through typical examples and advantages and gained experience is added.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Augmented Reality, Virtual Reality, and Computer Graphics. Part I

  • ISBN

    978-3-030-87594-7

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    1611-3349

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    3-16

  • Název nakladatele

    Springer Nature Switzerland AG 2021

  • Místo vydání

    Berlín

  • Místo konání akce

    Lecce, Italy

  • Datum konání akce

    7. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000711936100001