Virtual Scene Components for Data Visualization
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F21%3A50018395" target="_blank" >RIV/62690094:18450/21:50018395 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-87595-4_1" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-87595-4_1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-87595-4_1" target="_blank" >10.1007/978-3-030-87595-4_1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual Scene Components for Data Visualization
Popis výsledku v původním jazyce
The article describes selected components and connected procedures applied in virtual reality scene which emphasize quality and quantity of perception of visualized information and at the same time improve comfort for the user. Firstly, perception of space, movement and interaction are identified as key aspects of virtual reality in visualization. To fulfill these three aspects, the visual components of the virtual scene, such as the floor, the horizon, the origin of the space coordinate system, the hands, and others, are defined. The methods of their use is demonstrated through typical examples and advantages and gained experience is added.
Název v anglickém jazyce
Virtual Scene Components for Data Visualization
Popis výsledku anglicky
The article describes selected components and connected procedures applied in virtual reality scene which emphasize quality and quantity of perception of visualized information and at the same time improve comfort for the user. Firstly, perception of space, movement and interaction are identified as key aspects of virtual reality in visualization. To fulfill these three aspects, the visual components of the virtual scene, such as the floor, the horizon, the origin of the space coordinate system, the hands, and others, are defined. The methods of their use is demonstrated through typical examples and advantages and gained experience is added.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Augmented Reality, Virtual Reality, and Computer Graphics. Part I
ISBN
978-3-030-87594-7
ISSN
0302-9743
e-ISSN
1611-3349
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
3-16
Název nakladatele
Springer Nature Switzerland AG 2021
Místo vydání
Berlín
Místo konání akce
Lecce, Italy
Datum konání akce
7. 9. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000711936100001