Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of a mobile learning application in the process of foreign vocabulary learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F22%3A50020786" target="_blank" >RIV/62690094:18450/22:50020786 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050922009115?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050922009115?via%3Dihub</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2022.09.038" target="_blank" >10.1016/j.procs.2022.09.038</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of a mobile learning application in the process of foreign vocabulary learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mobile devices and applications (apps), which have become an integral part of our lives, are gradually used for different purposes, including learning languages. Since vocabulary plays an important role in the process of foreign language learning, the aim of this study is to explore the use of the mobile application called Anglictina Today and its usefulness in learning English with special focus on developing vocabulary. The research was conducted at the Secondary vocational school of gastronomy and tourism, in Slovakia. Different quantitative and qualitative methods were used during the research period, and the results obtained showed that students using the mobile application achieved better results than students exposed to the traditional learning methods. At the same time, students&apos; general satisfaction with using the mobile application was confirmed. © 2022 The Authors. Published by Elsevier B.V.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of a mobile learning application in the process of foreign vocabulary learning

  • Popis výsledku anglicky

    Mobile devices and applications (apps), which have become an integral part of our lives, are gradually used for different purposes, including learning languages. Since vocabulary plays an important role in the process of foreign language learning, the aim of this study is to explore the use of the mobile application called Anglictina Today and its usefulness in learning English with special focus on developing vocabulary. The research was conducted at the Secondary vocational school of gastronomy and tourism, in Slovakia. Different quantitative and qualitative methods were used during the research period, and the results obtained showed that students using the mobile application achieved better results than students exposed to the traditional learning methods. At the same time, students&apos; general satisfaction with using the mobile application was confirmed. © 2022 The Authors. Published by Elsevier B.V.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia computer science

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0509

  • e-ISSN

    1877-0509

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    64-70

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Shannon

  • Místo konání akce

    Verona

  • Datum konání akce

    7. 9. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku