Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CSR beyond symbolism: The importance of substantive attributions for employee CSR engagement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F24%3A50021605" target="_blank" >RIV/62690094:18450/24:50021605 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0959652623045985?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0959652623045985?via%3Dihub</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jclepro.2023.140440" target="_blank" >10.1016/j.jclepro.2023.140440</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CSR beyond symbolism: The importance of substantive attributions for employee CSR engagement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite acknowledging employees&apos; significance in implementing CSR strategies, a common deficiency lies in comprehending the fundamental incentives driving their participation in CSR initiatives. Drawing from cognitive consistency theory, this research strives to construct a moderated mediation framework elucidating the mechanisms and circumstances through which employees&apos; perceptions of CSR as either substantial or symbolic can shape their involvement in CSR endeavors. To empirically validate the study framework, the research collects primary data, gathered through two time -lagged surveys from 820 employees to assess employee -level variables. This data was analyzed using Structural Equation Modeling (SEM) in AMOS. The study&apos;s intriguing findings revealed that how CSR is perceived plays a pivotal role: when seen as substantive, it remarkably enhances CSR engagement, whereas a symbolic interpretation has an adverse effect and even triggers employee cynicism which further entailing a counterproductive connection with CSR engagement. More interesting findings came to light - CSR attribution, when combined with employees&apos; communal values, remarkably predicts CSR engagement, either substantive or symbolic. Our study has important implications for organizations seeking to enhance their CSR engagement efforts.

  • Název v anglickém jazyce

    CSR beyond symbolism: The importance of substantive attributions for employee CSR engagement

  • Popis výsledku anglicky

    Despite acknowledging employees&apos; significance in implementing CSR strategies, a common deficiency lies in comprehending the fundamental incentives driving their participation in CSR initiatives. Drawing from cognitive consistency theory, this research strives to construct a moderated mediation framework elucidating the mechanisms and circumstances through which employees&apos; perceptions of CSR as either substantial or symbolic can shape their involvement in CSR endeavors. To empirically validate the study framework, the research collects primary data, gathered through two time -lagged surveys from 820 employees to assess employee -level variables. This data was analyzed using Structural Equation Modeling (SEM) in AMOS. The study&apos;s intriguing findings revealed that how CSR is perceived plays a pivotal role: when seen as substantive, it remarkably enhances CSR engagement, whereas a symbolic interpretation has an adverse effect and even triggers employee cynicism which further entailing a counterproductive connection with CSR engagement. More interesting findings came to light - CSR attribution, when combined with employees&apos; communal values, remarkably predicts CSR engagement, either substantive or symbolic. Our study has important implications for organizations seeking to enhance their CSR engagement efforts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of cleaner production

  • ISSN

    0959-6526

  • e-ISSN

    1879-1786

  • Svazek periodika

    436

  • Číslo periodika v rámci svazku

    January

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    "Article Number: 140440"

  • Kód UT WoS článku

    001164443400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85182281458