Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate social responsibility and employees’ organizational citizenshop behaviour

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63563018" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63563018 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate social responsibility and employees’ organizational citizenshop behaviour

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper investigates the connection between CSR policies, employees&apos; perceived obligations, and organizational citizenship conduct. With a sample of 300 respondents in HCMC, the study employs a hybrid quantitative and qualitative research method. According to the findings, employees&apos; perceived obligation influences the association between CSR policies and organizational citizenship behavior. The study adds to the existing literature by delving into the underlying processes of CSR and emphasizing the significance of individual-level research. It also includes felt obligation as a moderator to clarify the impact of CSR initiatives on OCB employee engagement. The study has some approach. Nonetheless, the study gives insights into the impact of CSR on employee engagement and advises that when establishing CSR policies, firms should consider employees&apos; sense of commitment to the company.

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate social responsibility and employees’ organizational citizenshop behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    The paper investigates the connection between CSR policies, employees&apos; perceived obligations, and organizational citizenship conduct. With a sample of 300 respondents in HCMC, the study employs a hybrid quantitative and qualitative research method. According to the findings, employees&apos; perceived obligation influences the association between CSR policies and organizational citizenship behavior. The study adds to the existing literature by delving into the underlying processes of CSR and emphasizing the significance of individual-level research. It also includes felt obligation as a moderator to clarify the impact of CSR initiatives on OCB employee engagement. The study has some approach. Nonetheless, the study gives insights into the impact of CSR on employee engagement and advises that when establishing CSR policies, firms should consider employees&apos; sense of commitment to the company.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings The 2nd International Conference on Scientific, Economic and Social Issues (ICSES 2023): Digital transformation, cooperation and global integration in the new normal

  • ISBN

    978-604-79-3782-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    355-364

  • Název nakladatele

    University of Economics Ho Chi Minh City

  • Místo vydání

    Ho Chi Minh City

  • Místo konání akce

    Ho Chi Minh City

  • Datum konání akce

    25. 8. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku