Domov v kontextu filosofie výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F14%3A50003137" target="_blank" >RIV/62690094:18460/14:50003137 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Domov v kontextu filosofie výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Text je inspirován filosofií výchovy profesora Radima Palouše. Holistická agogika profesora Palouše promýšlí agathologický pohled na přirozený svět a domov, lidskou existenci a bytí. Filosofie chápe domov i výchovu jako úkol, jak ve světě rozumět místu člověka a hledat cestu k společnému soužití. Fenomenologický holismus předpokládá pre-ordinovaný fenomén dobra. Lidský život je odpovědí na fenomén dobra, na situace, ve kterých se lidé nachází a které vytváří. Domov i výchova mají své základy v lidské přirozenosti. Domov je výchozí bod lidského bezpečí, předpoklad konstrukce světa, otázka a úkol pro život v globálním světě. V soudobé společnosti s příznaky non-identity jsou zvláště důležité orientace na živý horizont, dialog, transcendenci a smysl života. Filosofie výchovy zahrnuje meta-teorie o výchově, filosofickou pedagogiku, filosofické analýzy výchovy. Fenomenologická filosofie výchovy profesora Palouše je výchovou post-edukační doby. (mimořádné č. 1/XI/2014; publikace byla financo
Název v anglickém jazyce
Home in the context of philosophy of education
Popis výsledku anglicky
The text is inspired by philosophy of education from Radim Palouš. The Holistic agogics of professor Palouš considers agathologic view of the Natural World and home, human existence and being. Philosophy understands home and education as a task to comprehend human place in the world and as searching for coexistence. Phenomenological holismus assumes pre-ordained phenomenon goodness. Human life is a response to phenomenon of goodness, to situation in which people are and it creates. Home and education have their base in human nature. Home is the initial point of human safety, requirement of the world construction, a isseu and a task for life in the global world. In contemporary society with symptoms of non-identity is particulary important orientation alife horizont, dialogue, transcendence and meaning of life. Philosophy of education includes meta-theory of education, philosophical pedagogy, philosophical analysis of education. Phenomenological philosophy of education of professor Pal
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paideia
ISSN
1214-8725
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
1/XI/2014
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
51-54
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—