Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Domov v kontextu filosofie výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F14%3A50003137" target="_blank" >RIV/62690094:18460/14:50003137 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Domov v kontextu filosofie výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text je inspirován filosofií výchovy profesora Radima Palouše. Holistická agogika profesora Palouše promýšlí agathologický pohled na přirozený svět a domov, lidskou existenci a bytí. Filosofie chápe domov i výchovu jako úkol, jak ve světě rozumět místu člověka a hledat cestu k společnému soužití. Fenomenologický holismus předpokládá pre-ordinovaný fenomén dobra. Lidský život je odpovědí na fenomén dobra, na situace, ve kterých se lidé nachází a které vytváří. Domov i výchova mají své základy v lidské přirozenosti. Domov je výchozí bod lidského bezpečí, předpoklad konstrukce světa, otázka a úkol pro život v globálním světě. V soudobé společnosti s příznaky non-identity jsou zvláště důležité orientace na živý horizont, dialog, transcendenci a smysl života. Filosofie výchovy zahrnuje meta-teorie o výchově, filosofickou pedagogiku, filosofické analýzy výchovy. Fenomenologická filosofie výchovy profesora Palouše je výchovou post-edukační doby. (mimořádné č. 1/XI/2014; publikace byla financo

  • Název v anglickém jazyce

    Home in the context of philosophy of education

  • Popis výsledku anglicky

    The text is inspired by philosophy of education from Radim Palouš. The Holistic agogics of professor Palouš considers agathologic view of the Natural World and home, human existence and being. Philosophy understands home and education as a task to comprehend human place in the world and as searching for coexistence. Phenomenological holismus assumes pre-ordained phenomenon goodness. Human life is a response to phenomenon of goodness, to situation in which people are and it creates. Home and education have their base in human nature. Home is the initial point of human safety, requirement of the world construction, a isseu and a task for life in the global world. In contemporary society with symptoms of non-identity is particulary important orientation alife horizont, dialogue, transcendence and meaning of life. Philosophy of education includes meta-theory of education, philosophical pedagogy, philosophical analysis of education. Phenomenological philosophy of education of professor Pal

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paideia

  • ISSN

    1214-8725

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/XI/2014

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    51-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus