Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Balancing Study Abroad Student Inflows and Outflows: An Institutionalist Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F20%3A50016567" target="_blank" >RIV/62690094:18460/20:50016567 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1028315319842342" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1028315319842342</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1028315319842342" target="_blank" >10.1177/1028315319842342</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Balancing Study Abroad Student Inflows and Outflows: An Institutionalist Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The determinants of study abroad student inflows and outflows are analyzed by comparing the faculties of all Czech public universities. The article develops an institutionalist theoretical perspective that views higher education institutions not only as passive senders and receivers of students but also as active gatekeepers that regulate student flows by balancing the inflows with outflows and vice versa. The theoretical argument is developed against the backdrop of existing theories that emphasize the “push–pull” factors as key determinants of student flows. The argument is tested by regression modeling using an original data set. Inflows are associated with past outflows and vice versa, whereas the importance of push–pull factors is surprisingly small. Important policy implications of these findings as well as implications for theory development are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Balancing Study Abroad Student Inflows and Outflows: An Institutionalist Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The determinants of study abroad student inflows and outflows are analyzed by comparing the faculties of all Czech public universities. The article develops an institutionalist theoretical perspective that views higher education institutions not only as passive senders and receivers of students but also as active gatekeepers that regulate student flows by balancing the inflows with outflows and vice versa. The theoretical argument is developed against the backdrop of existing theories that emphasize the “push–pull” factors as key determinants of student flows. The argument is tested by regression modeling using an original data set. Inflows are associated with past outflows and vice versa, whereas the importance of push–pull factors is surprisingly small. Important policy implications of these findings as well as implications for theory development are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Studies in International Education

  • ISSN

    1028-3153

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    391-408

  • Kód UT WoS článku

    000553524200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85064555689