ICT kompetence na různých stupních vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F10%3A00002971" target="_blank" >RIV/62690094:18470/10:00002971 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ICT kompetence na různých stupních vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na klíčové kompetence žáků a studentů na různých stupních vzdělávání. Speciálně je zacílen na ICT kompetence na ZŠ / SŠ a univerzitách. Podle Belze a Siegriesta klíčové kompetence poprvé popsal Mertens v roce 1974 v souvislosti s trhem práce a zaměstnatelností. Teprve na konci devadesátých let 20. století vstupují klíčové kompetence také do oblasti vzdělávání. Prvořadou motivací, proč se pozornost vzdělávacích systémů a kurikulárních dokumentů zaměřila na klíčové kompetence, byl zájem o kvalitu vzdělávání a jeho efektivitu. Cílem příspěvku je zamyšlení nad možnostmi efektivního využití ICT a systémových přístupů ve výuce, zejména se zaměřením na přípravu budoucích učitelů ZŠ / SŠ.
Název v anglickém jazyce
ICT COMPETENCES AT SEVERAL LEVELS OF EDUCATION
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on key competences of learners and students at several levels on education. Especially it deals about ICT competences on elementary and middle school and at university. By Belz and Siegrist was key competences first mentioned by Mertens in 1974 in accordance with work market and employment. Since 90th years of 20th century we can speak about key competences in education. Key motivation was interest of quality and effectivity of education. Goal of this article is proposing of ICT exploitation in education, especially in preparing future teachers.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Media4u magazine
ISSN
1214-9187
e-ISSN
—
Svazek periodika
3/2010
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—