Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj chemie jako vyučovacího předmětu (Od alchymie po komputery)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F11%3A10072226" target="_blank" >RIV/62690094:18470/11:10072226 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj chemie jako vyučovacího předmětu (Od alchymie po komputery)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při realizaci historických vstupů je nezbytné rozlišovat poměrně rigorózně mezi historií chemie jako praktické lidské činnosti a chemie jako vyučovacího předmětu. Přestože existence jedné kategorie bez druhé není možná, lze na vývoji pozorovat jisté odlišnosti, které jsou příčinou podstatně odlišné polohy na časové ose lidské historie. Příčinu lze mimo jiné spatřovat v přívlastku "efektivní". Tento charakteristický znak úspěšné lidské činnosti ve vzdělávacím pojetí zahrnuje především hromadnou vzdělávací činnost nezbytně podpořenou výraznou organizovaností. Tyto atributy jsou spojovány s lidskou činností pozdější doby a proto počátky chemie jako vyučovacího předmětu spadají do doby podstatně mladší než je tomu u praktické chemie. Z tohoto pohledu je koncipována tato kapitola monografie.

  • Název v anglickém jazyce

    Evolution of Chemistry as Educational of Subject (From Alchemistry after Computers)

  • Popis výsledku anglicky

    At realization of History Admission is necessary distinguish between History of Chemistry ans History of Chemistry as educational of Subject. Even though Existence of one Category without second is nothing possibly, can na Evolution obserwe Difference, which is Cause different from Position na time axis human History. Cause is possibly see in Attribute "effective". This Attribute is associate with human Aktivity of Future and because beginning of Chemistry as educational of Subject is late to with Practical Chemistry. From this perspective is devise this chapter of the monograph.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Dydaktyka chemii (i innych przedmiotów przyrodniczych) od czasów alchemii po komputery

  • ISBN

    978-83-7271-698-9

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    29-37

  • Počet stran knihy

    111

  • Název nakladatele

    Uniwersytet Pedagogiczny

  • Místo vydání

    Kraków

  • Kód UT WoS kapitoly