Vývoj chemie jako vyučovacího předmětu (Od alchymie po komputery)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F11%3A10072226" target="_blank" >RIV/62690094:18470/11:10072226 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj chemie jako vyučovacího předmětu (Od alchymie po komputery)
Popis výsledku v původním jazyce
Při realizaci historických vstupů je nezbytné rozlišovat poměrně rigorózně mezi historií chemie jako praktické lidské činnosti a chemie jako vyučovacího předmětu. Přestože existence jedné kategorie bez druhé není možná, lze na vývoji pozorovat jisté odlišnosti, které jsou příčinou podstatně odlišné polohy na časové ose lidské historie. Příčinu lze mimo jiné spatřovat v přívlastku "efektivní". Tento charakteristický znak úspěšné lidské činnosti ve vzdělávacím pojetí zahrnuje především hromadnou vzdělávací činnost nezbytně podpořenou výraznou organizovaností. Tyto atributy jsou spojovány s lidskou činností pozdější doby a proto počátky chemie jako vyučovacího předmětu spadají do doby podstatně mladší než je tomu u praktické chemie. Z tohoto pohledu je koncipována tato kapitola monografie.
Název v anglickém jazyce
Evolution of Chemistry as Educational of Subject (From Alchemistry after Computers)
Popis výsledku anglicky
At realization of History Admission is necessary distinguish between History of Chemistry ans History of Chemistry as educational of Subject. Even though Existence of one Category without second is nothing possibly, can na Evolution obserwe Difference, which is Cause different from Position na time axis human History. Cause is possibly see in Attribute "effective". This Attribute is associate with human Aktivity of Future and because beginning of Chemistry as educational of Subject is late to with Practical Chemistry. From this perspective is devise this chapter of the monograph.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Dydaktyka chemii (i innych przedmiotów przyrodniczych) od czasów alchemii po komputery
ISBN
978-83-7271-698-9
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
29-37
Počet stran knihy
111
Název nakladatele
Uniwersytet Pedagogiczny
Místo vydání
Kraków
Kód UT WoS kapitoly
—