Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozumět nebo umět

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F11%3A43866648" target="_blank" >RIV/62690094:18470/11:43866648 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozumět nebo umět

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá problémy spjatými s porozuměním matematice a některými formálními přístupy k jejímu vyučování. Důležtá jsou v této souvislosti cvičení ve vizuálním myšlení, zde uváděné několika důkazy beze slov (Pythagorova věta, kosinová věta, geometrické řady, kosinus součtu, cosinus dvojbásobného úhlu). Úspěšné matematické vzdělávání spočívá v prorozumění matematice jako základu matematických znalostí.

  • Název v anglickém jazyce

    To understand or to know

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with problems connected with understanding of mathematics and with some formal approaches to its teaching. Very important are in this context exercises in visual thinking demonstrated have by some proofs without words (Pythagorean theorem, Law of cosines, geometric series, cosine of the sum, double-angle formulas). Problems of connection between different parts of mathematics (arithmetics and geometry). The successful mathematics education rootes in understanding of mathematics as thebase of content knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Matematika, fyzika, informatika : časopis pro výuku na základních a středních školách

  • ISSN

    1210-1761

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    193-206

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus