Rozumět nebo umět
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F11%3A43866648" target="_blank" >RIV/62690094:18470/11:43866648 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozumět nebo umět
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá problémy spjatými s porozuměním matematice a některými formálními přístupy k jejímu vyučování. Důležtá jsou v této souvislosti cvičení ve vizuálním myšlení, zde uváděné několika důkazy beze slov (Pythagorova věta, kosinová věta, geometrické řady, kosinus součtu, cosinus dvojbásobného úhlu). Úspěšné matematické vzdělávání spočívá v prorozumění matematice jako základu matematických znalostí.
Název v anglickém jazyce
To understand or to know
Popis výsledku anglicky
The article deals with problems connected with understanding of mathematics and with some formal approaches to its teaching. Very important are in this context exercises in visual thinking demonstrated have by some proofs without words (Pythagorean theorem, Law of cosines, geometric series, cosine of the sum, double-angle formulas). Problems of connection between different parts of mathematics (arithmetics and geometry). The successful mathematics education rootes in understanding of mathematics as thebase of content knowledge.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Matematika, fyzika, informatika : časopis pro výuku na základních a středních školách
ISSN
1210-1761
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
193-206
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—