Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modeling and Simulation of Real Process ? Passing through the Labyrinth as a Method of Development of Algorithm Thinking and Programming Skills

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F13%3A50001743" target="_blank" >RIV/62690094:18470/13:50001743 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.naun.org/main/NAUN/mcs/2002-105.pdf" target="_blank" >http://www.naun.org/main/NAUN/mcs/2002-105.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modeling and Simulation of Real Process ? Passing through the Labyrinth as a Method of Development of Algorithm Thinking and Programming Skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the primary aims of teaching algorithm development and programming at the secondary school is to give students not only practical skills but also the theoretical knowledge and methods to solve various problems. In this context, the authors emphasize the importance of the problematic of problem analysis as well as its implementation in the teaching even before the basic principles of compiling algorithm that solves a specific problem. The whole process of problem analysis, including its solution,is demonstrated on the example of a robot model passing through the labyrinth. In this paper, problem analysis is implemented in questionof labyrinth form, design of robot model and finally dealing with potential states during passage through the maze. This work is finished by sample of solution of the problem using the flowchart.

  • Název v anglickém jazyce

    Modeling and Simulation of Real Process ? Passing through the Labyrinth as a Method of Development of Algorithm Thinking and Programming Skills

  • Popis výsledku anglicky

    One of the primary aims of teaching algorithm development and programming at the secondary school is to give students not only practical skills but also the theoretical knowledge and methods to solve various problems. In this context, the authors emphasize the importance of the problematic of problem analysis as well as its implementation in the teaching even before the basic principles of compiling algorithm that solves a specific problem. The whole process of problem analysis, including its solution,is demonstrated on the example of a robot model passing through the labyrinth. In this paper, problem analysis is implemented in questionof labyrinth form, design of robot model and finally dealing with potential states during passage through the maze. This work is finished by sample of solution of the problem using the flowchart.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of mathematics and computers in simulation

  • ISSN

    1998-0159

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    125-133

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus