Universal Testing Environment as an External Tool of Moodle
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F14%3A50002320" target="_blank" >RIV/62690094:18470/14:50002320 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://download.petrvobornik.cz/docs/clanky/2014-divai.pdf" target="_blank" >http://download.petrvobornik.cz/docs/clanky/2014-divai.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Universal Testing Environment as an External Tool of Moodle
Popis výsledku v původním jazyce
The Universal Testing Environment is a sophisticated electronic cloud online test system, containing features that make it exceptional compared to other test systems. Moodle is a very widespread open-source LMS tool that has a many modules that can be used to implement a full-fledged eLearning teaching. This article will describe how these two systems were connected and tests in the Universal testing environment so they can be run directly from the Moodle course. This connection was realized through anExternal tool module, which is part of Moodle. Thanks to the Bridge design pattern then it was not necessary intervention into the code of any of both systems. This ?bridge? translate LTI (Learning Tools Interoperability) protocol, which communicates Moodle, to the URL in format required by application interface (API) of Universal testing environment. This functionality is currently used at the University of Hradec Králové and the high school Podorlické vzdělávací centrum in Dobruška.
Název v anglickém jazyce
Universal Testing Environment as an External Tool of Moodle
Popis výsledku anglicky
The Universal Testing Environment is a sophisticated electronic cloud online test system, containing features that make it exceptional compared to other test systems. Moodle is a very widespread open-source LMS tool that has a many modules that can be used to implement a full-fledged eLearning teaching. This article will describe how these two systems were connected and tests in the Universal testing environment so they can be run directly from the Moodle course. This connection was realized through anExternal tool module, which is part of Moodle. Thanks to the Bridge design pattern then it was not necessary intervention into the code of any of both systems. This ?bridge? translate LTI (Learning Tools Interoperability) protocol, which communicates Moodle, to the URL in format required by application interface (API) of Universal testing environment. This functionality is currently used at the University of Hradec Králové and the high school Podorlické vzdělávací centrum in Dobruška.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DIVAI 2014 : 10th International scientific conference on distance learning in applied informatics
ISBN
978-80-7478-497-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
215-225
Název nakladatele
Wolters Kluwer ČR
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Štúrovo, Slovakia
Datum konání akce
5. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—