GRAFALG - useful support of engineering education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F14%3A50002488" target="_blank" >RIV/62690094:18470/14:50002488 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
GRAFALG - useful support of engineering education
Popis výsledku v původním jazyce
Algorithms explained within the subjects as Graph Theory and Combinatorial Algorithms are not infrequently easy. Moreover, if students miss a lecture they usually have problem to understand the talked matter from textbooks. Therefore each suitable program visualising the explained algorithms is very welcomed. In the paper findings gained from a research of our students learning styles are discussed at first. Secondly, educational principles, which we have been keeping for many years, are introduced in comparison with gained findings. Finally, advantages of the program called GrAlg whose main purpose is a visual representation of basic graph-concepts and graph-algorithms are emphasised with regard to introduced educational principles as well as to the discussed learning styles categories.
Název v anglickém jazyce
GRAFALG - useful support of engineering education
Popis výsledku anglicky
Algorithms explained within the subjects as Graph Theory and Combinatorial Algorithms are not infrequently easy. Moreover, if students miss a lecture they usually have problem to understand the talked matter from textbooks. Therefore each suitable program visualising the explained algorithms is very welcomed. In the paper findings gained from a research of our students learning styles are discussed at first. Secondly, educational principles, which we have been keeping for many years, are introduced in comparison with gained findings. Finally, advantages of the program called GrAlg whose main purpose is a visual representation of basic graph-concepts and graph-algorithms are emphasised with regard to introduced educational principles as well as to the discussed learning styles categories.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Communications and information technology (CIT 2014)
ISBN
978-960-474-361-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
368-371
Název nakladatele
North atlantic university union
Místo vydání
Salem
Místo konání akce
Tenerife, Spain
Datum konání akce
10. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—