The Positive Impact of the Modeling and Simulation System for Measurement Using a Computer in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F16%3A50005326" target="_blank" >RIV/62690094:18470/16:50005326 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18440/16:50005326
Výsledek na webu
<a href="http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2016/a502008-180.pdf" target="_blank" >http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2016/a502008-180.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Positive Impact of the Modeling and Simulation System for Measurement Using a Computer in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the results of research focused on the impact of the use of modelling and simulation measurement system using a computer in school science laboratories on secondary school pupils. The results of pedagogical experiment (pre-test - post-test control group design) showed a positive effect of the use of such system at a significance level of 0.05. Pupils who were taught with the aid of the measurement system acquired more knowledge than when teaching without measurement system using a computer. After two months, the re-test was also performed to confirm the previous results.
Název v anglickém jazyce
The Positive Impact of the Modeling and Simulation System for Measurement Using a Computer in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper presents the results of research focused on the impact of the use of modelling and simulation measurement system using a computer in school science laboratories on secondary school pupils. The results of pedagogical experiment (pre-test - post-test control group design) showed a positive effect of the use of such system at a significance level of 0.05. Pupils who were taught with the aid of the measurement system acquired more knowledge than when teaching without measurement system using a computer. After two months, the re-test was also performed to confirm the previous results.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International journal of education and information technologies
ISSN
2074-1316
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
186-192
Kód UT WoS článku
000393520200024
EID výsledku v databázi Scopus
—