Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pairs of tasks types suitable for language skills development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F16%3A50005347" target="_blank" >RIV/62690094:18470/16:50005347 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2016/a642008-053.pdf" target="_blank" >http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2016/a642008-053.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pairs of tasks types suitable for language skills development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on a research dealing with the influence of information and communication technologies employed to practice and reinforce foreign language skills in e-learning language courses. Foreign language teaching methodology uses several basic types of techniques to practise and reinforce language skills. These types are implemented into an e-learning course using different technological types of exercises, i.e. different information and communication technologies. The aim of the described research was to discover whether the use of different information and communication technologies affects the level of acquired foreign language skills as well as how the use of different pairs (t, e), where t = foreign language teaching methodology technique type and e = used technological type of exercise, affects study results by identifying the most and least suitable pairs.

  • Název v anglickém jazyce

    Pairs of tasks types suitable for language skills development

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on a research dealing with the influence of information and communication technologies employed to practice and reinforce foreign language skills in e-learning language courses. Foreign language teaching methodology uses several basic types of techniques to practise and reinforce language skills. These types are implemented into an e-learning course using different technological types of exercises, i.e. different information and communication technologies. The aim of the described research was to discover whether the use of different information and communication technologies affects the level of acquired foreign language skills as well as how the use of different pairs (t, e), where t = foreign language teaching methodology technique type and e = used technological type of exercise, affects study results by identifying the most and least suitable pairs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of education and information technologies

  • ISSN

    2074-1316

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2016

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    243 - 250

  • Kód UT WoS článku

    000393520200031

  • EID výsledku v databázi Scopus