Pairs of tasks types suitable for language skills development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F16%3A50005347" target="_blank" >RIV/62690094:18470/16:50005347 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2016/a642008-053.pdf" target="_blank" >http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2016/a642008-053.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pairs of tasks types suitable for language skills development
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on a research dealing with the influence of information and communication technologies employed to practice and reinforce foreign language skills in e-learning language courses. Foreign language teaching methodology uses several basic types of techniques to practise and reinforce language skills. These types are implemented into an e-learning course using different technological types of exercises, i.e. different information and communication technologies. The aim of the described research was to discover whether the use of different information and communication technologies affects the level of acquired foreign language skills as well as how the use of different pairs (t, e), where t = foreign language teaching methodology technique type and e = used technological type of exercise, affects study results by identifying the most and least suitable pairs.
Název v anglickém jazyce
Pairs of tasks types suitable for language skills development
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on a research dealing with the influence of information and communication technologies employed to practice and reinforce foreign language skills in e-learning language courses. Foreign language teaching methodology uses several basic types of techniques to practise and reinforce language skills. These types are implemented into an e-learning course using different technological types of exercises, i.e. different information and communication technologies. The aim of the described research was to discover whether the use of different information and communication technologies affects the level of acquired foreign language skills as well as how the use of different pairs (t, e), where t = foreign language teaching methodology technique type and e = used technological type of exercise, affects study results by identifying the most and least suitable pairs.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International journal of education and information technologies
ISSN
2074-1316
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2016
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
243 - 250
Kód UT WoS článku
000393520200031
EID výsledku v databázi Scopus
—