Language Skills Development in E-learning Language Courses
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F15%3A50002936" target="_blank" >RIV/62690094:18470/15:50002936 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815030785" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815030785</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.803" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.04.803</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Language Skills Development in E-learning Language Courses
Popis výsledku v původním jazyce
This paper follows the WCETR 2013 paper and aims to describe new findings in ongoing research project dealing with possibilities of language skills development within the framework of mastering communicative competence in e-learning language courses. Theaim of the research is to discover whether some combinations of technological types of exercises used within distance education in a virtual learning environment and types of exercises used in foreign language teaching methodology are more suitable to practise and reinforce three receptive and productive language skills; reading comprehension, listening comprehension and writing. More precisely, the main focus of the research is to identify the most and least suitable combinations of the most frequently used technological types of exercises and those exercises of foreign language teaching methodologies that are used to practice and reinforce each of the above mentioned three language skills. The data processed so far have confirmed the
Název v anglickém jazyce
Language Skills Development in E-learning Language Courses
Popis výsledku anglicky
This paper follows the WCETR 2013 paper and aims to describe new findings in ongoing research project dealing with possibilities of language skills development within the framework of mastering communicative competence in e-learning language courses. Theaim of the research is to discover whether some combinations of technological types of exercises used within distance education in a virtual learning environment and types of exercises used in foreign language teaching methodology are more suitable to practise and reinforce three receptive and productive language skills; reading comprehension, listening comprehension and writing. More precisely, the main focus of the research is to identify the most and least suitable combinations of the most frequently used technological types of exercises and those exercises of foreign language teaching methodologies that are used to practice and reinforce each of the above mentioned three language skills. The data processed so far have confirmed the
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
653-659
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Barcelona
Datum konání akce
28. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—