Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Language Skills Development in E-learning Language Courses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F15%3A50002936" target="_blank" >RIV/62690094:18470/15:50002936 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815030785" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815030785</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.803" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.04.803</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Language Skills Development in E-learning Language Courses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper follows the WCETR 2013 paper and aims to describe new findings in ongoing research project dealing with possibilities of language skills development within the framework of mastering communicative competence in e-learning language courses. Theaim of the research is to discover whether some combinations of technological types of exercises used within distance education in a virtual learning environment and types of exercises used in foreign language teaching methodology are more suitable to practise and reinforce three receptive and productive language skills; reading comprehension, listening comprehension and writing. More precisely, the main focus of the research is to identify the most and least suitable combinations of the most frequently used technological types of exercises and those exercises of foreign language teaching methodologies that are used to practice and reinforce each of the above mentioned three language skills. The data processed so far have confirmed the

  • Název v anglickém jazyce

    Language Skills Development in E-learning Language Courses

  • Popis výsledku anglicky

    This paper follows the WCETR 2013 paper and aims to describe new findings in ongoing research project dealing with possibilities of language skills development within the framework of mastering communicative competence in e-learning language courses. Theaim of the research is to discover whether some combinations of technological types of exercises used within distance education in a virtual learning environment and types of exercises used in foreign language teaching methodology are more suitable to practise and reinforce three receptive and productive language skills; reading comprehension, listening comprehension and writing. More precisely, the main focus of the research is to identify the most and least suitable combinations of the most frequently used technological types of exercises and those exercises of foreign language teaching methodologies that are used to practice and reinforce each of the above mentioned three language skills. The data processed so far have confirmed the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    653-659

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    28. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku