Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities Of Language Skills Development Within The Framework Of Communicative Competence Mastering In ELearning Language Courses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50002491" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50002491 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/14:50002491

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.101" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.101</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.101" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.04.101</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities Of Language Skills Development Within The Framework Of Communicative Competence Mastering In ELearning Language Courses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on a research dealing with the methods employed to combine types, so-called technological types, of exercises used for distance education in a virtual learning environment and types of exercises, so-called methodological types or techniques, used in foreign language teaching methodology. The used concept of technological types of exercises involves the most common types offered by virtual learning environments: multiple and single choice, gap filling, drag and drop, sequenced frames and text answer. Methodological types or techniques include commonly used types of exercises: closed-ended tasks and open-ended tasks. Techniques can be implemented into an e-learning course using different technological types. The aim of the described research is to discover whether some of these combinations are more suitable to practise and reinforce three receptive and productive language skills: reading comprehension, listening comprehension and writing. More precisely, the primary pu

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities Of Language Skills Development Within The Framework Of Communicative Competence Mastering In ELearning Language Courses

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on a research dealing with the methods employed to combine types, so-called technological types, of exercises used for distance education in a virtual learning environment and types of exercises, so-called methodological types or techniques, used in foreign language teaching methodology. The used concept of technological types of exercises involves the most common types offered by virtual learning environments: multiple and single choice, gap filling, drag and drop, sequenced frames and text answer. Methodological types or techniques include commonly used types of exercises: closed-ended tasks and open-ended tasks. Techniques can be implemented into an e-learning course using different technological types. The aim of the described research is to discover whether some of these combinations are more suitable to practise and reinforce three receptive and productive language skills: reading comprehension, listening comprehension and writing. More precisely, the primary pu

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    182-186

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Antalya, Turkey

  • Datum konání akce

    7. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000341324800033