Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Řízení dopravních toků pomocí lineárního programování ? optimalizace na horizontu

Popis výsledku

Článek představuje koncept řízení dopravních toků na konečném horizontu metodou lineárního programování. Cílem tohoto řízení je určit délky dopravních signálů. Problém je řešen jako úloha klasického sekvenčního lineárního programování, která využívá lineární model dopravní oblasti. Kritériem řízení je minimalizace váženého součtu délek kolon. Omezení všech proměnných plynou přímo z modelu a dopravní povahy řešené úlohy. Statická úloha může snadno selhat kvůli specifickému dennímu průběhu dopravních charakteristik. Proto je ve článku představeno řízení na horizontu jako jednokroková optimalizace na konečném horizontu. Při optimalizaci je využito bodových odhadů intenzit, které jsou predikovány dynamickým regresním modelem, a bodových odhadů délek kolon.V závěru článku je popsáno několik experimentů na reálných datech. Výsledky ukázaly, že sekvenční modelování pomáhá předikovat lepší řídící zásahy.

Klíčová slova

linear programmingtraffic flow controlcontrol on a horizon

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Linear programming approach to traffic flow control ? optimization on a horizon

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper introduces a finite time horizon concept of a linear programming approach to traffic flows control in an urban traffic region. The control problem is to determine lengths of traffic lights signals. This problem is solved as a classical sequential linear programming task using linear model of traffic micro-regions with a control criterion to minimize a weighted sum of queue lengths. All restrictions of variables come from the model and a traffic nature of the task. The task in a static form canfail due to a traffic flow characteristic course during a day. Therefore the time horizon approach is introduced as a one-shot optimization on finite horizon that uses point estimates of intensities predicted by a dynamic regression model and predictedqueue lengths. In the end, few experiments on real data are described. The results proved that the sequential modeling helps to predict better control actions.

  • Název v anglickém jazyce

    Linear programming approach to traffic flow control ? optimization on a horizon

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces a finite time horizon concept of a linear programming approach to traffic flows control in an urban traffic region. The control problem is to determine lengths of traffic lights signals. This problem is solved as a classical sequential linear programming task using linear model of traffic micro-regions with a control criterion to minimize a weighted sum of queue lengths. All restrictions of variables come from the model and a traffic nature of the task. The task in a static form canfail due to a traffic flow characteristic course during a day. Therefore the time horizon approach is introduced as a one-shot optimization on finite horizon that uses point estimates of intensities predicted by a dynamic regression model and predictedqueue lengths. In the end, few experiments on real data are described. The results proved that the sequential modeling helps to predict better control actions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th International Conference of Hong Kong Society for Transportation Studies

  • ISBN

    998-98847-0-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    697-705

  • Název nakladatele

    Hong Kong Society for Transportation Studies Ltd.

  • Místo vydání

    Hong Kong

  • Místo konání akce

    Hong Kong

  • Datum konání akce

    9. 12. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

Základní informace

Druh výsledku

D - Stať ve sborníku

D

CEP

BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

Rok uplatnění

2006