Řízení dopravních toků pomocí lineárního programování ? optimalizace na horizontu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F06%3A%230000001" target="_blank" >RIV/67985556:_____/06:#0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Linear programming approach to traffic flow control ? optimization on a horizon
Popis výsledku v původním jazyce
The paper introduces a finite time horizon concept of a linear programming approach to traffic flows control in an urban traffic region. The control problem is to determine lengths of traffic lights signals. This problem is solved as a classical sequential linear programming task using linear model of traffic micro-regions with a control criterion to minimize a weighted sum of queue lengths. All restrictions of variables come from the model and a traffic nature of the task. The task in a static form canfail due to a traffic flow characteristic course during a day. Therefore the time horizon approach is introduced as a one-shot optimization on finite horizon that uses point estimates of intensities predicted by a dynamic regression model and predictedqueue lengths. In the end, few experiments on real data are described. The results proved that the sequential modeling helps to predict better control actions.
Název v anglickém jazyce
Linear programming approach to traffic flow control ? optimization on a horizon
Popis výsledku anglicky
The paper introduces a finite time horizon concept of a linear programming approach to traffic flows control in an urban traffic region. The control problem is to determine lengths of traffic lights signals. This problem is solved as a classical sequential linear programming task using linear model of traffic micro-regions with a control criterion to minimize a weighted sum of queue lengths. All restrictions of variables come from the model and a traffic nature of the task. The task in a static form canfail due to a traffic flow characteristic course during a day. Therefore the time horizon approach is introduced as a one-shot optimization on finite horizon that uses point estimates of intensities predicted by a dynamic regression model and predictedqueue lengths. In the end, few experiments on real data are described. The results proved that the sequential modeling helps to predict better control actions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F43A%2F003%2F120" target="_blank" >1F43A/003/120: Řízení dopravy v jádrech historických měst</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 11th International Conference of Hong Kong Society for Transportation Studies
ISBN
998-98847-0-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
697-705
Název nakladatele
Hong Kong Society for Transportation Studies Ltd.
Místo vydání
Hong Kong
Místo konání akce
Hong Kong
Datum konání akce
9. 12. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—