Řízení dopravních toků pomocí lineárního programování ? optimalizace na horizontu
Popis výsledku
Článek představuje koncept řízení dopravních toků na konečném horizontu metodou lineárního programování. Cílem tohoto řízení je určit délky dopravních signálů. Problém je řešen jako úloha klasického sekvenčního lineárního programování, která využívá lineární model dopravní oblasti. Kritériem řízení je minimalizace váženého součtu délek kolon. Omezení všech proměnných plynou přímo z modelu a dopravní povahy řešené úlohy. Statická úloha může snadno selhat kvůli specifickému dennímu průběhu dopravních charakteristik. Proto je ve článku představeno řízení na horizontu jako jednokroková optimalizace na konečném horizontu. Při optimalizaci je využito bodových odhadů intenzit, které jsou predikovány dynamickým regresním modelem, a bodových odhadů délek kolon.V závěru článku je popsáno několik experimentů na reálných datech. Výsledky ukázaly, že sekvenční modelování pomáhá předikovat lepší řídící zásahy.
Klíčová slova
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Linear programming approach to traffic flow control ? optimization on a horizon
Popis výsledku v původním jazyce
The paper introduces a finite time horizon concept of a linear programming approach to traffic flows control in an urban traffic region. The control problem is to determine lengths of traffic lights signals. This problem is solved as a classical sequential linear programming task using linear model of traffic micro-regions with a control criterion to minimize a weighted sum of queue lengths. All restrictions of variables come from the model and a traffic nature of the task. The task in a static form canfail due to a traffic flow characteristic course during a day. Therefore the time horizon approach is introduced as a one-shot optimization on finite horizon that uses point estimates of intensities predicted by a dynamic regression model and predictedqueue lengths. In the end, few experiments on real data are described. The results proved that the sequential modeling helps to predict better control actions.
Název v anglickém jazyce
Linear programming approach to traffic flow control ? optimization on a horizon
Popis výsledku anglicky
The paper introduces a finite time horizon concept of a linear programming approach to traffic flows control in an urban traffic region. The control problem is to determine lengths of traffic lights signals. This problem is solved as a classical sequential linear programming task using linear model of traffic micro-regions with a control criterion to minimize a weighted sum of queue lengths. All restrictions of variables come from the model and a traffic nature of the task. The task in a static form canfail due to a traffic flow characteristic course during a day. Therefore the time horizon approach is introduced as a one-shot optimization on finite horizon that uses point estimates of intensities predicted by a dynamic regression model and predictedqueue lengths. In the end, few experiments on real data are described. The results proved that the sequential modeling helps to predict better control actions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 11th International Conference of Hong Kong Society for Transportation Studies
ISBN
998-98847-0-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
697-705
Název nakladatele
Hong Kong Society for Transportation Studies Ltd.
Místo vydání
Hong Kong
Místo konání akce
Hong Kong
Datum konání akce
9. 12. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—
Základní informace
Druh výsledku
D - Stať ve sborníku
CEP
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
Rok uplatnění
2006