Řízení dopravních toků ? optimalizace na horizontu
Popis výsledku
RN8 Popis výsledku v českém jazyce (znakový, max. délka 1016) Obsahově musí odpovídat anotaci uvedené v původním jazyce Článek představuje koncept řízení dopravních toků na konečném horizontu metodou lineárního programování. Cílem tohoto řízení je určitrelativní délky zelených signálů v závislosti na aktuálních dopravní situaci tak, aby se dopravní poměry v dané dopravní oblasti zlepšily. Kritériem řízení je minimalizace váženého součtu délek kolon, které se na ramenech křižovatek vytvářejí v důsledkuřízení pomocí dopravní signalizace. Statická úloha může snadno selhat kvůli specifickému dennímu průběhu dopravních charakteristik. Proto je ve článku představeno řízení na horizontu jako jednokroková optimalizace na konečném horizontu. Při optimalizacije využito bodových odhadů intenzit, které jsou predikovány dynamickým regresním modelem, a bodových odhadů délek kolon.
Klíčová slova
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Traffic flow kontrol ? optimization on horizon
Popis výsledku v původním jazyce
The paper introduces the concept of a linear programming approach to traffic flows control on a finite time horizon in an urban traffic region. The control problem is to determine relative lengths of traffic lights signals, so called green splits, due toactual traffic conditions to improve the traffic situation in the traffic area. A control criterion of this optimization task is to minimize a weighted sum of queue lengths that are formed on intersections arms due to traffic lights control. The task ina static form can fail due to a traffic flow characteristic course during a day. Therefore the time horizon approach is introduced as a one-shot optimization on finite horizon that uses point estimates of intensities predicted by a dynamic regression model and predicted queue lengths. In the end, few experiments on real data are de-scribed. The results proved that the sequential modeling helps to predict better control actions
Název v anglickém jazyce
Traffic flow kontrol ? optimization on horizon
Popis výsledku anglicky
The paper introduces the concept of a linear programming approach to traffic flows control on a finite time horizon in an urban traffic region. The control problem is to determine relative lengths of traffic lights signals, so called green splits, due toactual traffic conditions to improve the traffic situation in the traffic area. A control criterion of this optimization task is to minimize a weighted sum of queue lengths that are formed on intersections arms due to traffic lights control. The task ina static form can fail due to a traffic flow characteristic course during a day. Therefore the time horizon approach is introduced as a one-shot optimization on finite horizon that uses point estimates of intensities predicted by a dynamic regression model and predicted queue lengths. In the end, few experiments on real data are de-scribed. The results proved that the sequential modeling helps to predict better control actions
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 7th International PhD Workshop on Interplay of societal and technical decision-making, Young Generation Viewpoint
ISBN
80-903834-1-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
63-68
Název nakladatele
ÚTIA AV ČR
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Hrubá Skála, ČR
Datum konání akce
25. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—
Základní informace
Druh výsledku
D - Stať ve sborníku
CEP
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
Rok uplatnění
2006