Řízení dopravních toků ? optimalizace na horizontu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F06%3A%230000002" target="_blank" >RIV/67985556:_____/06:#0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Traffic flow kontrol ? optimization on horizon
Popis výsledku v původním jazyce
The paper introduces the concept of a linear programming approach to traffic flows control on a finite time horizon in an urban traffic region. The control problem is to determine relative lengths of traffic lights signals, so called green splits, due toactual traffic conditions to improve the traffic situation in the traffic area. A control criterion of this optimization task is to minimize a weighted sum of queue lengths that are formed on intersections arms due to traffic lights control. The task ina static form can fail due to a traffic flow characteristic course during a day. Therefore the time horizon approach is introduced as a one-shot optimization on finite horizon that uses point estimates of intensities predicted by a dynamic regression model and predicted queue lengths. In the end, few experiments on real data are de-scribed. The results proved that the sequential modeling helps to predict better control actions
Název v anglickém jazyce
Traffic flow kontrol ? optimization on horizon
Popis výsledku anglicky
The paper introduces the concept of a linear programming approach to traffic flows control on a finite time horizon in an urban traffic region. The control problem is to determine relative lengths of traffic lights signals, so called green splits, due toactual traffic conditions to improve the traffic situation in the traffic area. A control criterion of this optimization task is to minimize a weighted sum of queue lengths that are formed on intersections arms due to traffic lights control. The task ina static form can fail due to a traffic flow characteristic course during a day. Therefore the time horizon approach is introduced as a one-shot optimization on finite horizon that uses point estimates of intensities predicted by a dynamic regression model and predicted queue lengths. In the end, few experiments on real data are de-scribed. The results proved that the sequential modeling helps to predict better control actions
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F43A%2F003%2F120" target="_blank" >1F43A/003/120: Řízení dopravy v jádrech historických měst</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 7th International PhD Workshop on Interplay of societal and technical decision-making, Young Generation Viewpoint
ISBN
80-903834-1-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
63-68
Název nakladatele
ÚTIA AV ČR
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Hrubá Skála, ČR
Datum konání akce
25. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—