Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Řízení dopravních toků ? optimalizace na horizontu

Popis výsledku

RN8 Popis výsledku v českém jazyce (znakový, max. délka 1016) Obsahově musí odpovídat anotaci uvedené v původním jazyce Článek představuje koncept řízení dopravních toků na konečném horizontu metodou lineárního programování. Cílem tohoto řízení je určitrelativní délky zelených signálů v závislosti na aktuálních dopravní situaci tak, aby se dopravní poměry v dané dopravní oblasti zlepšily. Kritériem řízení je minimalizace váženého součtu délek kolon, které se na ramenech křižovatek vytvářejí v důsledkuřízení pomocí dopravní signalizace. Statická úloha může snadno selhat kvůli specifickému dennímu průběhu dopravních charakteristik. Proto je ve článku představeno řízení na horizontu jako jednokroková optimalizace na konečném horizontu. Při optimalizacije využito bodových odhadů intenzit, které jsou predikovány dynamickým regresním modelem, a bodových odhadů délek kolon.

Klíčová slova

linear programmingtraffic flow controlcontrol on a horizon

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Traffic flow kontrol ? optimization on horizon

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper introduces the concept of a linear programming approach to traffic flows control on a finite time horizon in an urban traffic region. The control problem is to determine relative lengths of traffic lights signals, so called green splits, due toactual traffic conditions to improve the traffic situation in the traffic area. A control criterion of this optimization task is to minimize a weighted sum of queue lengths that are formed on intersections arms due to traffic lights control. The task ina static form can fail due to a traffic flow characteristic course during a day. Therefore the time horizon approach is introduced as a one-shot optimization on finite horizon that uses point estimates of intensities predicted by a dynamic regression model and predicted queue lengths. In the end, few experiments on real data are de-scribed. The results proved that the sequential modeling helps to predict better control actions

  • Název v anglickém jazyce

    Traffic flow kontrol ? optimization on horizon

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces the concept of a linear programming approach to traffic flows control on a finite time horizon in an urban traffic region. The control problem is to determine relative lengths of traffic lights signals, so called green splits, due toactual traffic conditions to improve the traffic situation in the traffic area. A control criterion of this optimization task is to minimize a weighted sum of queue lengths that are formed on intersections arms due to traffic lights control. The task ina static form can fail due to a traffic flow characteristic course during a day. Therefore the time horizon approach is introduced as a one-shot optimization on finite horizon that uses point estimates of intensities predicted by a dynamic regression model and predicted queue lengths. In the end, few experiments on real data are de-scribed. The results proved that the sequential modeling helps to predict better control actions

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 7th International PhD Workshop on Interplay of societal and technical decision-making, Young Generation Viewpoint

  • ISBN

    80-903834-1-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    63-68

  • Název nakladatele

    ÚTIA AV ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Hrubá Skála, ČR

  • Datum konání akce

    25. 9. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

Základní informace

Druh výsledku

D - Stať ve sborníku

D

CEP

BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

Rok uplatnění

2006