Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimální převzorkování textur závislých na úhlu pohledu a osvětlení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F08%3A00311906" target="_blank" >RIV/67985556:_____/08:00311906 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31160/08:00030700

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On Optimal Resampling of View and Illumination Dependent Textures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The use of illumination and view dependent textural information is one way to capture the realistic appearance of genuine materials. One example of such data is the bidirectional texture function. The main disadvantage of these data, that makes their further application very difficult, is their massive size. Perceptually-based methods can determine optimal uniform resampling of these data that allows considerable reduction of a number of view and illumination dependent samples. In this paper we proposeto achieve this goal by means of a psychophysical study, comparing original data rendering with rendering of their uniformly resampled version over the hemisphere of illumination and view dependent textural measurements. The resampling was done separately for elevation and azimuthal angles as well as in illumination and view space. Our results shown promising consequences for compression and modeling algorithms using this kind of massive data.

  • Název v anglickém jazyce

    On Optimal Resampling of View and Illumination Dependent Textures

  • Popis výsledku anglicky

    The use of illumination and view dependent textural information is one way to capture the realistic appearance of genuine materials. One example of such data is the bidirectional texture function. The main disadvantage of these data, that makes their further application very difficult, is their massive size. Perceptually-based methods can determine optimal uniform resampling of these data that allows considerable reduction of a number of view and illumination dependent samples. In this paper we proposeto achieve this goal by means of a psychophysical study, comparing original data rendering with rendering of their uniformly resampled version over the hemisphere of illumination and view dependent textural measurements. The resampling was done separately for elevation and azimuthal angles as well as in illumination and view space. Our results shown promising consequences for compression and modeling algorithms using this kind of massive data.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BD - Teorie informace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F08%2F0593" target="_blank" >GA102/08/0593: Modelování BTF textur</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Fifth Symposium on Applied Perception in Graphics and Visualization

  • ISBN

    978-1-59593-981-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    Los Angeles, USA

  • Místo konání akce

    Los Angeles

  • Datum konání akce

    9. 8. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku