Optimální převzorkování textur závislých na úhlu pohledu a osvětlení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F08%3A00311906" target="_blank" >RIV/67985556:_____/08:00311906 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31160/08:00030700
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On Optimal Resampling of View and Illumination Dependent Textures
Popis výsledku v původním jazyce
The use of illumination and view dependent textural information is one way to capture the realistic appearance of genuine materials. One example of such data is the bidirectional texture function. The main disadvantage of these data, that makes their further application very difficult, is their massive size. Perceptually-based methods can determine optimal uniform resampling of these data that allows considerable reduction of a number of view and illumination dependent samples. In this paper we proposeto achieve this goal by means of a psychophysical study, comparing original data rendering with rendering of their uniformly resampled version over the hemisphere of illumination and view dependent textural measurements. The resampling was done separately for elevation and azimuthal angles as well as in illumination and view space. Our results shown promising consequences for compression and modeling algorithms using this kind of massive data.
Název v anglickém jazyce
On Optimal Resampling of View and Illumination Dependent Textures
Popis výsledku anglicky
The use of illumination and view dependent textural information is one way to capture the realistic appearance of genuine materials. One example of such data is the bidirectional texture function. The main disadvantage of these data, that makes their further application very difficult, is their massive size. Perceptually-based methods can determine optimal uniform resampling of these data that allows considerable reduction of a number of view and illumination dependent samples. In this paper we proposeto achieve this goal by means of a psychophysical study, comparing original data rendering with rendering of their uniformly resampled version over the hemisphere of illumination and view dependent textural measurements. The resampling was done separately for elevation and azimuthal angles as well as in illumination and view space. Our results shown promising consequences for compression and modeling algorithms using this kind of massive data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BD - Teorie informace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F08%2F0593" target="_blank" >GA102/08/0593: Modelování BTF textur</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Fifth Symposium on Applied Perception in Graphics and Visualization
ISBN
978-1-59593-981-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
Los Angeles, USA
Místo konání akce
Los Angeles
Datum konání akce
9. 8. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—