Zobecněný váleček
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F09%3A00324822" target="_blank" >RIV/67985556:_____/09:00324822 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31160/09:00033505
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Generalized Roller
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes a generalization of our previously published simple roller method for seamless enlargement of colour textures such as natural bidirectional texture functions (BTF) that realistically represent appearance of given material surfaces. The generalized roller allows automatic detection of major texture periodicity directions which do not need to be aligned with coordinate axes. The roller texture synthesis method is based on the overlapping tiling and subsequent minimum error boundary cut. One or several optimal double toroidal BTF patches are seamlessly repeated during the synthesis step. While the method allows only moderate texture compression it is extremely fast due to complete separation of the analytical step of the algorithm from the texture synthesis part. The method is universal and easily implementable in a graphical hardware for purpose of real-time rendering of any type of static or dynamic textures.
Název v anglickém jazyce
Generalized Roller
Popis výsledku anglicky
This paper describes a generalization of our previously published simple roller method for seamless enlargement of colour textures such as natural bidirectional texture functions (BTF) that realistically represent appearance of given material surfaces. The generalized roller allows automatic detection of major texture periodicity directions which do not need to be aligned with coordinate axes. The roller texture synthesis method is based on the overlapping tiling and subsequent minimum error boundary cut. One or several optimal double toroidal BTF patches are seamlessly repeated during the synthesis step. While the method allows only moderate texture compression it is extremely fast due to complete separation of the analytical step of the algorithm from the texture synthesis part. The method is universal and easily implementable in a graphical hardware for purpose of real-time rendering of any type of static or dynamic textures.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BD - Teorie informace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 17th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, WSCG 2009
ISBN
978-80-86943-94-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
UNION Agency
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
2. 2. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—