Near-Regular Texture Synthesis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F09%3A00328988" target="_blank" >RIV/67985556:_____/09:00328988 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31160/09:00033503
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Near-Regular Texture Synthesis
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes a method for seamless enlargement or editing of difficult colour textures containing simultaneously both regular periodic and stochastic components. Such textures cannot be successfully modelled using neither simple tiling nor usingpurely stochastic models. However these textures are often required for realistic appearance visualisation of many man-made environments and for some natural scenes as well. The principle of our near-regular texture synthesis and editing method is to automatically recognise and separate periodic and random components of the corresponding texture. Each of these components is subsequently modelled using its optimal method. The regular texture part is modelled using our roller method, while the random partis synthesised from its estimated exceptionally efficient Markov random field based representation.
Název v anglickém jazyce
Near-Regular Texture Synthesis
Popis výsledku anglicky
This paper describes a method for seamless enlargement or editing of difficult colour textures containing simultaneously both regular periodic and stochastic components. Such textures cannot be successfully modelled using neither simple tiling nor usingpurely stochastic models. However these textures are often required for realistic appearance visualisation of many man-made environments and for some natural scenes as well. The principle of our near-regular texture synthesis and editing method is to automatically recognise and separate periodic and random components of the corresponding texture. Each of these components is subsequently modelled using its optimal method. The regular texture part is modelled using our roller method, while the random partis synthesised from its estimated exceptionally efficient Markov random field based representation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BD - Teorie informace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Computer Analysis of Images and Patterns
ISBN
978-3-642-03766-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Heidelberg
Místo konání akce
Muenster
Datum konání akce
2. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—