Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Near-Regular Texture Synthesis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F09%3A00328988" target="_blank" >RIV/67985556:_____/09:00328988 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31160/09:00033503

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Near-Regular Texture Synthesis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes a method for seamless enlargement or editing of difficult colour textures containing simultaneously both regular periodic and stochastic components. Such textures cannot be successfully modelled using neither simple tiling nor usingpurely stochastic models. However these textures are often required for realistic appearance visualisation of many man-made environments and for some natural scenes as well. The principle of our near-regular texture synthesis and editing method is to automatically recognise and separate periodic and random components of the corresponding texture. Each of these components is subsequently modelled using its optimal method. The regular texture part is modelled using our roller method, while the random partis synthesised from its estimated exceptionally efficient Markov random field based representation.

  • Název v anglickém jazyce

    Near-Regular Texture Synthesis

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes a method for seamless enlargement or editing of difficult colour textures containing simultaneously both regular periodic and stochastic components. Such textures cannot be successfully modelled using neither simple tiling nor usingpurely stochastic models. However these textures are often required for realistic appearance visualisation of many man-made environments and for some natural scenes as well. The principle of our near-regular texture synthesis and editing method is to automatically recognise and separate periodic and random components of the corresponding texture. Each of these components is subsequently modelled using its optimal method. The regular texture part is modelled using our roller method, while the random partis synthesised from its estimated exceptionally efficient Markov random field based representation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BD - Teorie informace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Computer Analysis of Images and Patterns

  • ISBN

    978-3-642-03766-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Heidelberg

  • Místo konání akce

    Muenster

  • Datum konání akce

    2. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku