Texture Editing Using Frequency Swap Strategy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F09%3A00328990" target="_blank" >RIV/67985556:_____/09:00328990 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31160/09:00033502
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Texture Editing Using Frequency Swap Strategy
Popis výsledku v původním jazyce
A fully automatic colour texture editing method is proposed, which allows to synthesise and enlarge an artificial texture sharing anticipated properties from its parent textures. The edited colour texture maintains its original colour spectrum while itsfrequency is modified according to one or more target template textures. Edited texture is synthesised using a fast recursive model-based algorithm. The algorithm starts with edited and target colour texture samples decomposed into a multi-resolution grid using the Gaussian-Laplacian pyramid. Each band pass colour factors are independently modelled by their dedicated 3D causal autoregressive random field models (CAR). We estimate an optimal contextual neighbourhood and parameters for each of the CAR submodel. The synthesised multi-resolution Laplacian pyramid of the edited colour texture is replaced by the synthesised template texture Laplacian pyramid.
Název v anglickém jazyce
Texture Editing Using Frequency Swap Strategy
Popis výsledku anglicky
A fully automatic colour texture editing method is proposed, which allows to synthesise and enlarge an artificial texture sharing anticipated properties from its parent textures. The edited colour texture maintains its original colour spectrum while itsfrequency is modified according to one or more target template textures. Edited texture is synthesised using a fast recursive model-based algorithm. The algorithm starts with edited and target colour texture samples decomposed into a multi-resolution grid using the Gaussian-Laplacian pyramid. Each band pass colour factors are independently modelled by their dedicated 3D causal autoregressive random field models (CAR). We estimate an optimal contextual neighbourhood and parameters for each of the CAR submodel. The synthesised multi-resolution Laplacian pyramid of the edited colour texture is replaced by the synthesised template texture Laplacian pyramid.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BD - Teorie informace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Computer Analysis of Images and Patterns
ISBN
978-3-642-03766-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Heidelberg
Místo konání akce
Muenster
Datum konání akce
2. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—