Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fast BTF Texture Modelling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F03%3A03089304" target="_blank" >RIV/68407700:21230/03:03089304 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985556:_____/03:16030217 RIV/61384399:31160/03:00018242

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fast BTF Texture Modelling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a fast model-based algorithm for realistic multispectral BTF tecapable of direct implementation inside the graphical card processing unit. The algorithm starts with range map estimation of the BTF texture followed by the spectral andspatial factorization of an input multispectral texture image. Single orthogonal monospectral components are decomposed into a multi-resolution grid and each resolution data are independently modelled by their dedicated Gaussian Markov random field model(GMRF). We estimate an optimal contextual neighbourhood and parameters for each GMRF. Finally single synthesized monospectral texture pyramids are collapsed into the fine resolution images and using the inverse Karhunen-Loeve transformation we obtain the smooth multispectral texture. Both multispectral and range information is combined in a bump mapping filter of the rendering hardware. The presented model offers huge BTF texture compression ration which cannot be achieved by any .

  • Název v anglickém jazyce

    Fast BTF Texture Modelling

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a fast model-based algorithm for realistic multispectral BTF tecapable of direct implementation inside the graphical card processing unit. The algorithm starts with range map estimation of the BTF texture followed by the spectral andspatial factorization of an input multispectral texture image. Single orthogonal monospectral components are decomposed into a multi-resolution grid and each resolution data are independently modelled by their dedicated Gaussian Markov random field model(GMRF). We estimate an optimal contextual neighbourhood and parameters for each GMRF. Finally single synthesized monospectral texture pyramids are collapsed into the fine resolution images and using the inverse Karhunen-Loeve transformation we obtain the smooth multispectral texture. Both multispectral and range information is combined in a bump mapping filter of the rendering hardware. The presented model offers huge BTF texture compression ration which cannot be achieved by any .

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Texture 2003

  • ISBN

    1-904410-11-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    47-52

  • Název nakladatele

    Heriot - Watt University

  • Místo vydání

    Edinburgh

  • Místo konání akce

    Nice

  • Datum konání akce

    17. 10. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku