Fast BTF Texture Modelling
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F03%3A03089304" target="_blank" >RIV/68407700:21230/03:03089304 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/67985556:_____/03:16030217 RIV/61384399:31160/03:00018242
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fast BTF Texture Modelling
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a fast model-based algorithm for realistic multispectral BTF tecapable of direct implementation inside the graphical card processing unit. The algorithm starts with range map estimation of the BTF texture followed by the spectral andspatial factorization of an input multispectral texture image. Single orthogonal monospectral components are decomposed into a multi-resolution grid and each resolution data are independently modelled by their dedicated Gaussian Markov random field model(GMRF). We estimate an optimal contextual neighbourhood and parameters for each GMRF. Finally single synthesized monospectral texture pyramids are collapsed into the fine resolution images and using the inverse Karhunen-Loeve transformation we obtain the smooth multispectral texture. Both multispectral and range information is combined in a bump mapping filter of the rendering hardware. The presented model offers huge BTF texture compression ration which cannot be achieved by any .
Název v anglickém jazyce
Fast BTF Texture Modelling
Popis výsledku anglicky
This paper presents a fast model-based algorithm for realistic multispectral BTF tecapable of direct implementation inside the graphical card processing unit. The algorithm starts with range map estimation of the BTF texture followed by the spectral andspatial factorization of an input multispectral texture image. Single orthogonal monospectral components are decomposed into a multi-resolution grid and each resolution data are independently modelled by their dedicated Gaussian Markov random field model(GMRF). We estimate an optimal contextual neighbourhood and parameters for each GMRF. Finally single synthesized monospectral texture pyramids are collapsed into the fine resolution images and using the inverse Karhunen-Loeve transformation we obtain the smooth multispectral texture. Both multispectral and range information is combined in a bump mapping filter of the rendering hardware. The presented model offers huge BTF texture compression ration which cannot be achieved by any .
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Texture 2003
ISBN
1-904410-11-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
47-52
Název nakladatele
Heriot - Watt University
Místo vydání
Edinburgh
Místo konání akce
Nice
Datum konání akce
17. 10. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—