Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Colour Rough Texture Synthesis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F03%3A03085882" target="_blank" >RIV/68407700:21230/03:03085882 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Colour Rough Texture Synthesis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents an efficient model-based algorithm for realistic modeling of multispectral rough (illumination and view angle dependent) textures. The algorithm starts with range map estimation of the rough texture followed by the spectral and spatial factorization of an input multispectral texture image. Single orthogonal monospectral components are decomposed into a multi-resolution grid and each resolution data factors are independently modeled by their dedicated Gaussian Markov random field model (GMRF). We estimate an optimal contextual neighbourhood and parameters for each GMRF. Single synthesized monospectral texture pyramids are collapsed into the fine resolution images and using the inverseKarhunen-Loeve transformation we obtain the smoothmultispectral texture. Finally both multispectral and range information is combined in a bump filter of the rendering hardware to form the required rough texture.

  • Název v anglickém jazyce

    Colour Rough Texture Synthesis

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents an efficient model-based algorithm for realistic modeling of multispectral rough (illumination and view angle dependent) textures. The algorithm starts with range map estimation of the rough texture followed by the spectral and spatial factorization of an input multispectral texture image. Single orthogonal monospectral components are decomposed into a multi-resolution grid and each resolution data factors are independently modeled by their dedicated Gaussian Markov random field model (GMRF). We estimate an optimal contextual neighbourhood and parameters for each GMRF. Single synthesized monospectral texture pyramids are collapsed into the fine resolution images and using the inverseKarhunen-Loeve transformation we obtain the smoothmultispectral texture. Finally both multispectral and range information is combined in a bump filter of the rendering hardware to form the required rough texture.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Workshop 2003

  • ISBN

    80-01-02708-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    324-325

  • Název nakladatele

    ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    10. 2. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku