Colour Rough Texture Synthesis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F03%3A03085882" target="_blank" >RIV/68407700:21230/03:03085882 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Colour Rough Texture Synthesis
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents an efficient model-based algorithm for realistic modeling of multispectral rough (illumination and view angle dependent) textures. The algorithm starts with range map estimation of the rough texture followed by the spectral and spatial factorization of an input multispectral texture image. Single orthogonal monospectral components are decomposed into a multi-resolution grid and each resolution data factors are independently modeled by their dedicated Gaussian Markov random field model (GMRF). We estimate an optimal contextual neighbourhood and parameters for each GMRF. Single synthesized monospectral texture pyramids are collapsed into the fine resolution images and using the inverseKarhunen-Loeve transformation we obtain the smoothmultispectral texture. Finally both multispectral and range information is combined in a bump filter of the rendering hardware to form the required rough texture.
Název v anglickém jazyce
Colour Rough Texture Synthesis
Popis výsledku anglicky
This paper presents an efficient model-based algorithm for realistic modeling of multispectral rough (illumination and view angle dependent) textures. The algorithm starts with range map estimation of the rough texture followed by the spectral and spatial factorization of an input multispectral texture image. Single orthogonal monospectral components are decomposed into a multi-resolution grid and each resolution data factors are independently modeled by their dedicated Gaussian Markov random field model (GMRF). We estimate an optimal contextual neighbourhood and parameters for each GMRF. Single synthesized monospectral texture pyramids are collapsed into the fine resolution images and using the inverseKarhunen-Loeve transformation we obtain the smoothmultispectral texture. Finally both multispectral and range information is combined in a bump filter of the rendering hardware to form the required rough texture.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Workshop 2003
ISBN
80-01-02708-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
324-325
Název nakladatele
ČVUT
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
10. 2. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—