Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bidirectional Texture Function Compression Based on Multi-Level Vector Quantization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F10%3A00338804" target="_blank" >RIV/67985556:_____/10:00338804 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21230/10:00167185

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bidirectional Texture Function Compression Based on Multi-Level Vector Quantization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Bidirectional Texture Function (BTF) is becoming widely used for accurate representation of real-world material appearance. In this paper a novel BTF compression model is proposed. The model resamples input BTF data into a parametrization, allowing decomposition of individual view and illumination dependent texels into a set of multi-dimensional conditional probability density functions. These functions are compressed in turn using a novel multi-level vector quantization algorithm. The result of this algorithm is a set of index and scale code-books for individual dimensions. BTF reconstruction from the model is then based on fast chained indexing into the nested stored code-books. In the proposed model, luminance and chromaticity are treated separately to achieve further compression. The proposed model achieves low distortion and compression ratios 1:233?1:2040, depending on BTF sample variability.

  • Název v anglickém jazyce

    Bidirectional Texture Function Compression Based on Multi-Level Vector Quantization

  • Popis výsledku anglicky

    The Bidirectional Texture Function (BTF) is becoming widely used for accurate representation of real-world material appearance. In this paper a novel BTF compression model is proposed. The model resamples input BTF data into a parametrization, allowing decomposition of individual view and illumination dependent texels into a set of multi-dimensional conditional probability density functions. These functions are compressed in turn using a novel multi-level vector quantization algorithm. The result of this algorithm is a set of index and scale code-books for individual dimensions. BTF reconstruction from the model is then based on fast chained indexing into the nested stored code-books. In the proposed model, luminance and chromaticity are treated separately to achieve further compression. The proposed model achieves low distortion and compression ratios 1:233?1:2040, depending on BTF sample variability.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BD - Teorie informace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computer Graphics Forum

  • ISSN

    0167-7055

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000274388400014

  • EID výsledku v databázi Scopus