Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simple model for urban traffic between two signalized intersections

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F13%3A00397523" target="_blank" >RIV/67985556:_____/13:00397523 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simple model for urban traffic between two signalized intersections

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper introduces a new model of traffic flow between two signalized intersections. The model originated from our effort to improve older, macroscopic model [5] based on the conservation law of vehicles. In order to keep the proposed model simple andnumerically tractable, we make several simplifications: we do not take into account acceleration and deceleration of vehicles and different preferences of drivers and we classify the movements of vehicles into two classes: (i) a stopped vehicle, waitingin a queue, and (ii) a vehicle moving with a constant cruising speed. Under these assumptions the flow of vehicles between two intersections can be described by a piece-wise linear function as a combination of several ?ramp functions. We demonstrate thebehavior of the proposed model on an simulated scenario of two signalized intersections.

  • Název v anglickém jazyce

    Simple model for urban traffic between two signalized intersections

  • Popis výsledku anglicky

    This paper introduces a new model of traffic flow between two signalized intersections. The model originated from our effort to improve older, macroscopic model [5] based on the conservation law of vehicles. In order to keep the proposed model simple andnumerically tractable, we make several simplifications: we do not take into account acceleration and deceleration of vehicles and different preferences of drivers and we classify the movements of vehicles into two classes: (i) a stopped vehicle, waitingin a queue, and (ii) a vehicle moving with a constant cruising speed. Under these assumptions the flow of vehicles between two intersections can be described by a piece-wise linear function as a combination of several ?ramp functions. We demonstrate thebehavior of the proposed model on an simulated scenario of two signalized intersections.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01030603" target="_blank" >TA01030603: Nové metody pro řízení dopravy v kongescích v intravilánu</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th International IEEE Annual Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC 2013)

  • ISBN

    978-1-4799-2914-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    41-46

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Hague

  • Místo konání akce

    The Hague

  • Datum konání akce

    6. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku