Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simple model for urban traffic between two signalized intersections

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00209420" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00209420 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simple model for urban traffic between two signalized intersections

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper introduces a new model of traffic flow between two signalized intersections. The model originated from our effort to improve older, macroscopic model based on the conservation law of vehicles. In order to keep the proposed model simple and numerically tractable, we make several simplifications: we do not take into account acceleration and deceleration of vehicles and different preferences of drivers and we classify the movements of vehicles into two classes: (i) a stopped vehicle, waiting ina queue, and (ii) a vehicle moving with a constant cruising speed. Under these assumptions the flow of vehicles between two intersections can be described by a piece-wise linear function as a combination of several ?ramp? functions. We demonstrate the behavior of the proposed model on an simulated scenario of two signalized intersections.

  • Název v anglickém jazyce

    Simple model for urban traffic between two signalized intersections

  • Popis výsledku anglicky

    This paper introduces a new model of traffic flow between two signalized intersections. The model originated from our effort to improve older, macroscopic model based on the conservation law of vehicles. In order to keep the proposed model simple and numerically tractable, we make several simplifications: we do not take into account acceleration and deceleration of vehicles and different preferences of drivers and we classify the movements of vehicles into two classes: (i) a stopped vehicle, waiting ina queue, and (ii) a vehicle moving with a constant cruising speed. Under these assumptions the flow of vehicles between two intersections can be described by a piece-wise linear function as a combination of several ?ramp? functions. We demonstrate the behavior of the proposed model on an simulated scenario of two signalized intersections.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 16th International IEEE Conference on Intelligent Transportation Systems

  • ISBN

    978-1-4799-2913-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    41-46

  • Název nakladatele

    Curran Associates

  • Místo vydání

    Red Hook, NY

  • Místo konání akce

    Haag

  • Datum konání akce

    6. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku