Simple model for urban traffic between two signalized intersections
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00209420" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00209420 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simple model for urban traffic between two signalized intersections
Popis výsledku v původním jazyce
This paper introduces a new model of traffic flow between two signalized intersections. The model originated from our effort to improve older, macroscopic model based on the conservation law of vehicles. In order to keep the proposed model simple and numerically tractable, we make several simplifications: we do not take into account acceleration and deceleration of vehicles and different preferences of drivers and we classify the movements of vehicles into two classes: (i) a stopped vehicle, waiting ina queue, and (ii) a vehicle moving with a constant cruising speed. Under these assumptions the flow of vehicles between two intersections can be described by a piece-wise linear function as a combination of several ?ramp? functions. We demonstrate the behavior of the proposed model on an simulated scenario of two signalized intersections.
Název v anglickém jazyce
Simple model for urban traffic between two signalized intersections
Popis výsledku anglicky
This paper introduces a new model of traffic flow between two signalized intersections. The model originated from our effort to improve older, macroscopic model based on the conservation law of vehicles. In order to keep the proposed model simple and numerically tractable, we make several simplifications: we do not take into account acceleration and deceleration of vehicles and different preferences of drivers and we classify the movements of vehicles into two classes: (i) a stopped vehicle, waiting ina queue, and (ii) a vehicle moving with a constant cruising speed. Under these assumptions the flow of vehicles between two intersections can be described by a piece-wise linear function as a combination of several ?ramp? functions. We demonstrate the behavior of the proposed model on an simulated scenario of two signalized intersections.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 16th International IEEE Conference on Intelligent Transportation Systems
ISBN
978-1-4799-2913-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
41-46
Název nakladatele
Curran Associates
Místo vydání
Red Hook, NY
Místo konání akce
Haag
Datum konání akce
6. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—